واردات ۱۵۲۴ ردیف قلم کالا به کشور ممنوع است
کد خبر: 3853692
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
رحمانی عنوان کرد:

واردات ۱۵۲۴ ردیف قلم کالا به کشور ممنوع است

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر صمت با اشاره به اینکه تولید، راهبرد دولت بوده و در این بحث با کسی تعارف نداریم، گفت: واردات ۱۵۲۴ ردیف قلم کالا به کشور ممنوع است.

واردات ۱۵۲۴ ردیف قلم کالا به کشور ممنوع استبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا رحمانی، عصر امروز، 9 آبان‌ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: دشمن امروز جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی را در پیش گرفته تا در مردم یأس و ناامیدی بیشتری تزریق کند.

این مسئول با بیان اینکه بنا به گفته‌ها از آغاز تحریم‌های اخیر در استان زنجان، واحد تولیدی تعطیل نشده است، ادامه داد: این نشان همدلی و همراهی مردم و مسئولان بوده و اینکه استان زنجان جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به افزایش 16.7 درصدی جوازهای تأسیس صادره در 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این آمار در زنجان رقم ۴۴ درصد را نشان می‌دهد که بالاتر از میانگین کشور بوده و حاکی از علاقه‌مندی مردم به سرمایه‌گذاری است.

این مسئول از جواز تاسیس به عنوان علاقه‌مندی مردم به سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: در استان زنجان ۳۱۵ طرح بالای ۶۰ درصد وجود دارد که این نشان می‌دهد در استان زنجان روند خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد.

رحمانی با بیان اینکه در مورد زنجان دو شهرستان محروم مورد توجه است، گفت: ظرفیت‌های استان بررسی می‌شود؛ همچنین در مناطق دارای معادن، امکان هزینه در خدمات عمومی وجود دارد که تدابیری برای این هزینه‌کرد باید اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندی به واردات مغایر با نظر مقام معظم رهبری و سیاست دولت است، عنوان کرد: تا وقتی کالاها در کشور به حد کافی و با کیفیت وجود داشته باشد نباید واردات انجام شود. در حال حاضر واردات ۱۵۲۴ ردیف قلم کالا در کشور ممنوع شده و ۶۰۰۰ ردیف قلم کالای فعال است.

این مسئول با بیان اینکه تولید، راهبرد دولت است، خاطرنشان کرد: در این بحث با کسی تعارف نداریم. دولت علاقه‌ای برای دخالت در نظام بازار ندارد؛ با این وجود در برخی موارد شرایطی به‌وجود می‌آید که دولت و وزارتخانه ناگزیر به دخالت است.

انتهای پیام
captcha