اخلال‌گران اقتصادی، پیاده‌نظام‌های دشمن هستند
کد خبر: 3845254
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

اخلال‌گران اقتصادی، پیاده‌نظام‌های دشمن هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: اخلال‏گران نظم اقتصادی در عمل پیاده‌نظام‏‌ها و نیروهای نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند، چرا که دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال تحمیل فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم است.

اخلال‌گران اقتصادی، پیاده‌نظام‌های دشمن هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابهر اظهار کرد: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‏نظیر‏ترین پدیده‏های تاریخ تبدیل کرد و با وجود هزینه‌هایی که برای کشور داشت اما با برکات زیادی برای جهان اسلام همراه بود.
وی افزود: تأمین امنیت پایدار برای ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان و همچنین قدرت و ظرفیت زایندگی مقاومت مردم ایران که این روزها در عرصه‌‏های مبارزه نیروهای جبهه مقاومت در میدان‏‌های عراق، لبنان، سوریه، یمن و ... به روشنی قابل مشاهده است از جمله این برکات محسوب می‌شود.
امام جمعه ابهر به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: بر اساس فرمایش معظم‌له در شرایط جنگی همه ارکان نظام اسلامی باید آرایش جنگی به خود بگیرند، در جنگ اقتصادی نیز باید همه ارکان و دستگاه‏‌های نظام اسلامی،‏ آرایش متناسب با جنگ اقتصادی به خود بگیرند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای دستگاه قضا مقابله با اخلال‏گران نظم اقتصادی است، گفت: اخلال‏گران نظم اقتصادی در عمل پیاده نظام‏‌ها و نیروهای نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند، چرا که دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال تحمیل فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم است و اخلال‏گران اقتصادی این هدف دشمن را محقق می‏‌کنند.
رحیمی وظیفه مهم دیگر قوه قضاییه در جنگ اقتصادی، حمایت از سربازان و افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی دانست و گفت: مدیران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی سربازان و افسران جبهه خودی در جنگ اقتصادی هستند.
وی با تاکید بر اینکه آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم می‌‏رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد است، افزود: این اقدامات توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم، بروز و ظهور می‌یابد
امام جمعه ابهر تصریح کرد: پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاه‌های مبارزه با فساد که بیانگر اراده نظام در این خصوص و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است، حضور سرزده در مجمتع‌‏های قضائی، رسیدگی به درددل‏‌های مراجعین به قوه، افزایش نظارت بر کار شعبات، کنترل روند رسیدگی به پرونده‌ها، ارزیابی میدانی مدیران و مسئولان، صدور دستورات به موقع و آنی، احیای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که می‏‌تواند ضمن افزایش قابلیت‏‌های مساجد و ارائه مشاوره آسان برای مردم، تاثیر بسیار بالایی بر آگاهی مردم در احقاق حقوق خویش و کاهش مراجعه به دادگاه‌ها و دادسراها و تشکیل پرونده‏‌های حقوقی شود از جمله اقدامات امیدبخش قوه قضائیه در این روزها است.
انتهای پیام
captcha