اجرای ۱۴۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در زنجان
کد خبر: 3856287
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

اجرای ۱۴۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در زنجان

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی زنجان از اجرای ۱۴۰۰ طرح محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: تکمیل مساجد، آبرسانی شرب و کشاورزی، ایجاد خانه بهداشت، خانه محروم، خانه عالم، غسالخانه، مدرسه و زمین‌های ورزشی از جمله این خدمات است.

اجرای 1400 طرح محرومیت‌زدایی در استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فرهاد امندی، مسئول بسیج سازندگی استان، ۲۰ آبان‌ماه در دیدار گروه‌های جهادی با نماینده ولی‌فقیه در استان به‌مناسبت 40 سالگی بسیج اظهار کرد: مقام معظم رهبری به همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت تأکید کردند و کار جهادی را برخاسته از ایمان و به‌کار گیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان دانستند و معتقدند کار جهادی می‌تواند صدها برابر کیفیت، ارتقا و گسترش یابد.

وی به طرح‌های محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴۰۰ طرح محرومیت‌زدایی با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، خیران، دستگاه‌های همکار، اهالی و گروه‌های جهادی در بخش مساجد، آبرسانی شرب و کشاورزی، خانه بهداشت، خانه محروم، خانه عالم، غسالخانه، مدرسه و زمین‌های ورزشی انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان ابراز کرد: گروه‌های جهادی طرحی با عنوان اعتلا را اجرا می‌کنند که در قالب آن بیش از ۷۵ هزار نفر از بسیجیان اقشار مختلف در اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ حضور داشتند و ۷۵۸ گروه پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند تا خدمات بهداشتی و درمانی را به اهالی ارائه دهند.

این مسئول ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی و زیرمجموعه طرح اعتلا است که ۴۰ مورد از مستندهای اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی، ۲۰۰ مورد ویژه‌برنامه و مصاحبه با فعالان اردوهای جهادی در رسانه‌ها، تهیه بروشورها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برای بیش از ۱۲۲ هزار نفر در این راستا انجام شده است.

وی توزیع ۲۵۰۰ بسته بهداشتی و کمک‌های اولیه در مناطق محروم را از خدمات بسیج سازندگی در مناطق محروم برشمرد و افزود: ۱۱۰ مورد جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه و توزیع شده و تا پایان سال ۵۰۰ جهیزیه به نیازمندان اعطا می‌شود.

امندی بیان کرد: تاکنون 36 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای فعالان و مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی اعطا شده و 3 هزار و 620 طرح در قالب صنایع دستی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و خوداشتغالی از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی به اجرای طرح کرامت با همکاری بهزیستی اشاره کرد و گفت: این طرح برای پشیگیری از اعتیاد اجرا می‌شود که مناطق پرخطر شناسایی شده و در اولویت برنامه‌ها قرار گرفتند. همچنین بسته‌های غذایی بین نیازمندان و محرومان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha