اجرای طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جزء قرآن در زنجان
کد خبر: 3857375
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

اجرای طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جزء قرآن در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جزء قرآن کریم خبر داد و گفت: این کار سبب تقویت و ارتقای جایگاه حفظ قرآن در جامعه می‌شود.

اجرای طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جزء قرآن کریمحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جز قرآن کریم در دستور کار قرار دارد و این طرح با هدف ایجاد انگیزه در میان حافظان قرآن‌کریم برای تثبیت و ارتقای محفوظات و همچنین ایجاد انگیزه در میان علاقه‌مندان به قرآن کریم، برای حفظ و انس هرچه بیشتر با قرآن ‌کریم اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح شامل افرادی می‌شود که نسبت به رشته حفظی قبول شده در آزمون سال‌های ۹۶ و ۹۷ اوقاف به میزان ۵ جزء به محفوظاتشان اضافه شده باشد که این افراد باید هم در آزمون کتبی و هم آزمون شفاهی اداره اوقاف و امور خیریه حد نصاب نمرات لازم را کسب کنند.

مرادخانی با اشاره به زمان برگزاری آزمون این طرح گفت: آزمون کتبی توسط اداره فرهنگ و ارشاد در تاریخ سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار و افرادی که نمره ۸۵ از ۱۰۰ آزمون را کسب کنند به آزمون شفاهی اداره اوقاف که در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند و به حافظان برگزیده در این آزمون، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه سفرهای زیارتی را بدون قرعه‌کشی از سازمان اوقاف دریافت خواهند کرد.

وی شرکت در قرعه‌کشی صدها جایزه نفیس و ارزنده، اعطا گواهی‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه به همه افرادی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند و امکان شرکت در دوره‌های تخصصی تربیت‌مربی خفظ قرآن کریم بدون نیاز به آزمون ورودی حفظ را از دیگر امتیازات این طرح برشمرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به شرایط شرکت‌کنندگان در این آزمون، بیان کرد: کلیه داوطلبان زن و مرد بدون محدودیت سنی مجاز به شرکت در آزمون این طرح هستند و برای افراد زیر ۱۰ سال و حافظان روشندل بدون برگزاری آزمون کتبی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های ثبت نام این طرح گفت: حافظان علاقه‌مند به ثبت‌نام در این طرح می‌توانند تا ۱۲ آذر به آدرس اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۵۲۹۳۱۰۰ اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان واحد قرآنی تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha