برخورد با فساد در هر لباس و مقامی ضروری است
کد خبر: 3857627
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

برخورد با فساد در هر لباس و مقامی ضروری است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه سلطانیه گفت: با فساد در هر جناحی یا لباسی که باشد باید برخورد شود و کسانی که اختلاس و فساد می‌کنند باید شرمنده امام و شهدا و مردم باشند نه اینکه فساد و اختلاس را به رخ همدیگر بکشند.

برخورد با فساد در هر لباس و مقامی ضروری استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام‌ جمعه سلطانیه، شب گذشته، ۲۵ آبان ماه در جلسه درس اخلاق مسئولان ادارات این شهرستان، گفت: دنیاپرستی، مال‌اندونزی و توجه افراطی به مال و ثروت از نگرانی‌های پیامبر اعظم(ص) نسبت به امت خود بود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد اموال و ثروت و با بیان این‌که زمانی بر مردم می‌آید که اگر دنیای مرد به سلامت باشد، از بین رفتن دینش برای او اهمیتی ندارد، افزود: مال و ثروت وسیله آزمایش امت پیامبر(ص) است.

حسینی‌نسب با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام امت پیامبر را به سه دسته تقسیم کرد و افزود: دسته اول کسانی هستند که جمع‌آوری مال را دوست نداشته و فقط به مقدار نیاز از آن استفاده می‌کنند که این‌ها نجات می‌یابند. دسته دوم آن‌هایی هستند که مال و ثروت را از راه حلال کسب می‌کنند و از اموال خود به نیازمندان و برادران دینی کمک می‌کنند، البته اگر درباره اموال این دسته با دقت حسابرسی شوند به عذاب گرفتار آیند و اگر بخشوده شوند از عذاب جان سالم به در برند.

وی یادآور شد: دسته سوم کسانی هستند که دوست دارند مال را از راه حلال و حرام جمع کنند و حقوقی را نپردازند که بر آنها واجب و فرض شده است اگر خرج کنند از روی اسراف و ولخرجی است و اگر امساک ورزند، از روی بخل و احتکار است اینان کسانی هستند که دنیا مهار دل‌هایشان را در اختیار گرفته است تا آنکه به سبب گناهانشان ایشان را به آتش درآورد.

امام جمعه سلطانیه حداقل واجبات مالی را خمس و زکات دانست و با بیان این‌که هر کسی که درآمدی دارد باید خمس و زکات خود را بپردازد، گفت: اگر انسان به مرحله‌ای برسد که مال حلال و حرام برایش تفاوتی نداشته باشد به راحتی اختلاس و سرقت می‌کند.

وی افزود: با فساد در هر جناحی یا لباسی که باشد باید برخورد شود و کسانی که اختلاس و فساد می‌کنند باید شرمنده امام و شهدا و مردم باشند نه اینکه فساد و اختلاس را به رخ همدیگر بکشند.

این مسئول تصریح کرد: هر کاری که باعث نارضایتی یا ناامیدی مردم نسبت به انقلاب شود از آفات انقلاب اسلامی است و باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام
captcha