متولیان، اسناد موقوفات را در سایت اوقاف بارگذاری کنند
کد خبر: 3860562
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

متولیان، اسناد موقوفات را در سایت اوقاف بارگذاری کنند

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه متولیان باید نسبت به اسکن مدارک و بارگذاری اسناد مربوط به موقوفات و رقبات اقدام کنند، گفت: اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتند و مدارک از بین برود بدون بارگذاری مدارک در سامانه، امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

متولیان، اسناد موقوفات را در سایت اوقاف بارگذاری کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی عیسی‌زاده، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان امروز، 9 آذرماه در نشست هم‌‌اندیشی با متولیان موقوفات غیرمتصرفی اظهار کرد: متولیان در نیت واقف شریک هستند و یک مسئولیت شرعی بر دوش آن‌ها قرار دارد.

وی یادآور شد: در ماده 83 قانون مدنی و تبصره 3 ماده 4 قانون تشکیلات و اختیارات اوقاف به این مسئله اشاره شده است که اگر متولی منصوص به مباشرت نکرده باشد می‌تواند وکیلی را انتخاب کند تا کارها را انجام دهد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان به ارائه وکالت مظهری برای تعیین مباشر تأکید کرد و گفت: اداره اوقاف این آمادگی را دارد که به متولیان و مباشران مشاوران حقوقی و ثبتی ارائه دهد تا از مشکلات پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه متولیان باید نسبت به اسکن مدارک و بارگذاری اسناد مربوط به موقوفات و رقبات اقدام کنند، تصریح کرد: اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتند و مدارک از بین برود بدون بارگذاری مدارک در سامانه امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

عیسی‌زاده ابراز کرد: متولیان کارهای انجام شده در ارتباط با عمل به نیات واقفان را برای مستندسازی و شفاف سازی با مردم و کارشناس فرهنگی در میان بگذارند و با مسئولان ارزیابی و عملکرد همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha