جامعه نیازمند تقویت باورهای دینی برای کاهش پرونده‌های دادگستری است
کد خبر: 3864852
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

جامعه نیازمند تقویت باورهای دینی برای کاهش پرونده‌های دادگستری است

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: تبلیغات اسلامی باید نقش موثری در تعمیق باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

جامعه نیازمند تقویت باورهای دینی برای کاهش پرونده‌های دادگستری استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، 26 آذرماه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: سالانه بیش از 2000 پرونده وارد محاکم قضایی استان می‌شود که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات ضعف باورهای دینی می‌تواند بروز مشکلات اجتماعی و قضایی دخیل باشد، ابراز کرد: تبلیغات اسلامی باید نقش مؤثری در تعمیق باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایفا کند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به ترویج دین و معنویت توسط مبلغان تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: باید انس، الفت و برادری را در بین مردم تقویت کنیم و رویکرد سازمان تبلیغات در این راستا انقلابی باشد.

وی بیان کرد: تبلیغ منحصر به ماه‌های محرم و صفر نیست و باید از ظرفیت روحانیت که سرمایه بزرگی در جامعه هستند، در راستای تبلیغ جامعه هدف استفاده شود.

صادقی‌نیارکی با انتقاد از نبود روحانی در روستاها ابراز کرد: روحانیون می‌توانند در حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش در بین اهالی نقش داشته باشند.

انتهای پیام
captcha