کد خبر: 3905712
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

مردمی‌سازی تبلیغ؛ رویکرد تحولی تبلیغات اسلامی زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به ایجاد تحول در روش‌های تبلیغ تأکید کرد و گفت: تبلیغ دین و گسترش آن باید مردمی‌سازی شود.

مردمی‌سازی تبلیغ؛ رویکرد تحولی تبلیغات زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز، ۳۱ خردادماه در نشست خبری اظهار کرد: راهبرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در بیان امام خمینی(ره) به خوبی نمایان است که این سازمان را نهادی ارزشمند در رساندن حقایق دنیا دانستند و پیشگامان این عرصه باید به ارسال پیام آزادی انسان بر پایه عدالت، صلح و آشتی به فعالیت بپردازند.

وی راهبرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبلیغ اسلام ناب محمدی خواند و گفت: اکنون اسلام ناب در مواجهه با ۲ تفکر قرار گرفته که یکی اسلام آمریکایی است که در غرب ترویج می‌شود و دیگری اسلام تحجر است و اگر بخواهیم اسلام راستین را به مردم نشان دهیم باید با این دو تفکر مقابله کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اسلام التقاطی نتیجه رواج اندیشه‌های باطل است، بیان کرد: اگر اسلام ناب را خوب تبلیغ کنیم جوانان جویای حقیقت، تشنه این اسلام ناب محمدی هستند.

وی با اشاره به اینکه سبک و ابزار مواجهه با فضاهای تبلیغاتی مسموم به ویژه در فضای مجازی و رسانه عوض شده است، تصریح کرد: اکنون عرصه جنگ در فضای مجازی است و متناسب با این فضا باید تحولی هم در نگاه مردم به دین و هم در نحوه تبلیغ و ترویج اسلام ناب شکل گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه تحول در امر تبلیغ دین باید مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب و در مسیر رشد و تعالی باشد، یادآور شد: پس از شیوع کرونا متوجه شدیم، غربی که ادعای پیشرفت و ترقی داشت در ابتدایی‌ترین اصول اخلاقی به چالش کشیده شد و اگر بخواهیم نقطه تقابل اسلام ناب را در اسلام آمریکایی ببینیم اکنون شکست اندیشه‌های باطل برجسته است.

وی ادامه داد: اکنون که پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب به نقطه مطلوب رسیدیم باید در گام دوم انقلاب به اسلام التقاطی توجه کنیم و اولین بحث تحول در مباحث فکری است به این معنی که تحول نیاز به یک پشتوانه فکری عظیم دارد و در شیوه‌های تبلیغ نیز باید نوآوری ایجاد شود. البته تبلیغ سنتی و منبر هنوز جایگاه خود را دارد اما باید از شیوه‌های نوین هم استفاده کنیم و نگاه ویژه به جایگاه رسانه داشته باشیم.

احمدی به رویکرد این سازمان در مردمی‌سازی تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: اگر یک بررسی داشته باشیم هرکجا که مردم در تبلیغ دین کمک کردند و در هر عرصه‌ای ورود جدی داشتند، نتیجه مطلوب حاصل شده است و یکی از راهبردهای اساسی سازمان مردمی‌سازی تبلیغ است. البته این دیدگاه که مردم به سازمان‌های متولی کمک کنند، نگاه حداقلی است بلکه باید مردم مبلغ دین باشند.

وی ادامه داد: در این رویکرد هر کدام از قشرها با هر تخصصی به عنوان مبلغ در خانواده و جامعه ظاهر خواهند شد و اگر موفق به اجرای این طرح شویم شاید خیلی از ارگان هایی که مشغول تبلیغ دین هستند، با استفاده از این ظرفیت گسترده می‌توانند در کل دنیا خود را نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لازمه مردمی‌سازی تبلیغ را تعقل و داشتن درک درست از دین دانست و گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله طرح مواسات و همدلی، کارنامه خوبی را به یادگار گذاشته و ماهیت انقلاب هم با حضور مردم گره خورده است و با این کار مباحث اعتقادی و اخلاقی در لایه‌های مردمی حل و فصل می‌شود و تبلیغات به عنوان بسترساز در این خصوص عمل خواهد کرد.

وی در مورد تغسیل اموات کرونایی اظهار کرد: در ابتدای شیوع این ویروس، با توجه به ناشناخته بودن آن، اموات کرونایی تیمم و تدفین می‌شدند، اما پس از مدتی طلاب حوزه علمیه و گروه‌های جهادی وارد میدان شدند و کار تغسیل را بر عهده گرفتند و چهارمین استانی بودیم که تغسیل اموات در آن آغاز شد. پس از توجیه مسئولان حوزه بهداشت و درمان و ستاد مبارزه با کرونا در راستای تغسیل اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اکنون در استان زنجان هیچ میتی بدون غسل دفن نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha