اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای سوادآموزان زنجانی
کد خبر: 3865814
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای سوادآموزان زنجانی

گروه اجتماعی ــ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: طرح «نماز کلید بهشت» در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در قالب ساحت اعتقادی برگزار می‌شود.

اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای سوادآموزان زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، فرحناز فتحی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، ظهر امروز، ۱ دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: ۱ تا ۷ دی با نام هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده و ایران در نگاه جهانی جزو کشورهای پیش‌رو در ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

وی با اشاره به اینکه سواد تاثیر مستقیم در کیفیت زندگی افراد دارد، ابراز کرد: در تحقیقی برای تاثیر سواد در زندگی بزرگسالان، مشخص شده که با افزایش دانش، امید به زندگی، عزت نفس، اعتماد به نفس، سطح بهداشت، بهره‌وری اقتصادی افزایش می‌یابد و آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان تعداد افراد شناسایی شده در سطح استان برای آموزش دوره سوادآوزی را  ۲۲۰۰ نفر برشمرد و گفت: 1812 نفر نیز زیر پوشش دوره تحکیم سواد آموزی قرار می‌گیرند.

این مسئول سواد‌آموزی را یک جریان فرهنگی در کشور دانست و گفت: بر اساس تدابیر سازمان سوادآموزی، در استان ۴ مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده که 2 مورد آن در زنجان، ۱ مورد ابهر و ۱ مورد در خدابنده خدمات لازم را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی تک‌بعدی مفهوم ندارد، ابراز کرد: در حال حاضر به شکل چند‌وجهی در امر فعالیت می‌کنیم و کارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و آموزش حقوق شهروندی، مسائل اعتقادی و ... به افراد ارائه می‌شود.

فتحی با اشاره به اینکه جامعه هدف سوادآموزی، افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است، تصریح کرد: مبادی ورودی بی‌سوادی در استان مسدود شده و کودکان کار اندکی داریم و ارتقای سواد مردم تا سطح بین‌المللی بازخورد دارد.

وی ادامه داد: در معاومنت سوادآموزی، اولویت با آموزش اولیای بی‌سواد است؛ چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانش‌آموزانی که اولیای باسواد دارند، موفقیت آن‌ها بیشتر است. اعتماد به نفس و کارایی بالاتر می‌رود. پشتیبان‌های طرح سوادآموزی نیز باید دارای تحصیلات حداقل متوسطه باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان به اجرای طرح نماز کلید بهشت در ۳ دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم اشاره کرد و گفت: مسائل اعتقادی یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت است، بر همین اساس در ۱۰ دقیقه اول هر دوره آموزشی به صورت عملی نماز آموزش داده می‌شود.

وی طرح خواندن با خانواده در دوره سواد‌آموزی و تحکیم برای توسعه فرهنگ کتابخوانی، اجرای طرح ICDL ، آموزش زبان انگلیسی و مفاهیم پایه کامپیوتر، آشتی با طبیعت و مسابقه انشا نویسی را از مهمترین برنامه‌های آموزش سوادآموزی برشمرد.

فتحی بیان کرد: بانک اطلاعاتی افرادی که از سواد‌آموزی شروع کردند و افراد موفقی هستند در حال جمع‌آوری است تا بتوانیم این افراد را به تمام جامعه معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha