اجرای طرح تحولی «پیوند سواد با زندگی» در زنجان
کد خبر: 3943009
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

اجرای طرح تحولی «پیوند سواد با زندگی» در زنجان

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح تحولی «پیوند سواد با زندگی» خبر داد و گفت: این طرح برای آموزش مهارت‌های شغلی با اولویت مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان به اجرا درمی‌آید.

اجرای طرح تحولی «پیوند سواد با زندگی» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فرحناز فتحی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، 3 دی‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: در حوزه سوادآموزی تلاش داریم تا فرصت دوم یادگیری را با هدف توسعه عدالت آموزشی فراهم کنیم و امروز معضل بی‌سوادی به‌ویژه در خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز دارند بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و در این بین شیوع کرونا نیز علاوه بر تهدیدی که در جوامع داشت، فرصت مجددی را برای استفاده از روش‌های جدید فراهم کرد.

وی نخستین گام در این حوزه پس از شیوع کرونا را حفظ سلامت مردم و آگاهی‌بخشی به سوادآموزان دانست و گفت: از طریق آموزش‌دهندگان شیوه‌های حفاظت فردی به افراد زیر پوشش آموزش داده شده و تلاش کردند حداقل با تماس تلفنی پیگیر آموزش‌ها باشند. ضمن اینکه با کمک خیران ماسک و دستکش به ارزش 9 میلیون تومان تهیه و بین سوادآموزان توزیع شده تا برای حضور در امتحانات شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

این مسئول با اشاره به شناسایی پشتیبان‌های خانگی برای پیگیری و ارائه محتواهای آموزشی به سوادآموزان ابراز کرد: 60 قسمت فیلم آموزشی با عنوان «ن‌والقلم» در پرتال آموزش و پرورش بارگذاری شده و برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند 750 حلقه DVD آماده کردیم و همراه درسنامه به مناطق ارسال می‌کنیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این معاونت در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم افراد را زیر پوشش قرار می‌دهد، بیان کرد: امسال 4600 نفر سهیمه برای آموزش افراد 10 تا 49 ساله به استان زنجان اختصاص دادند که از این تعداد 2100 نفر در دوره سوادآموزی، 1200 نفر در دوره انتقال و 1300 نفر در دوره تحکیم هستند.

وی یادآور شد: دوره‌های نماز کلید بهشت، آموزش ICDL حلقه‌های کتابخوانی، برگزاری دوره‌های مهارتی و سایر موارد برای تحکیم آموخته‌ها در بین سوادآموزان برگزار می‌شود. همچنین برای هفته سوادآموزی مسابقه سردار دل‌ها، پرسش مهر و کتابخوانی از طرف سازمان تدارک دیده شده است و به مناسبت فرارسیدن شهادت حاج قاسم سیلمانی یک مسابقه استانی برای بازشناسی شخصیت سردار دل‌ها برای آموزش‌دهنده‌ها برگزار می‌کنیم.

فتحی از اجرای طرح تحولی «پیوند سواد با زندگی» خبر داد و گفت: این طرح برای آموزش مهارت‌های شغلی با اولویت مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان به اجرا درمی‌آید و در کنار مراکز یادگیری محلی برای آموزش مهارت‌های زندگی، این طرح‌های اشتغال‌محور نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح آموزش عشایر تصریح کرد: استان زنجان در مناطقی همچون زنجانرود و ماهشنان روستاهای عشایرنشین دارد و در گام نخست توانستیم بیش از 110 نفر از زنان و دختران عشایر را آموزش دهیم و برای امسال هم 350 سهمیه برای استان زنجان درنظر گرفته شده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد کودک‌همسری که در برخی موارد سبب ترک تحصیل دختران می‌شود، ابراز کرد: کودک‌همسری یک معضل اجتماعی است که می‌تواند برای آینده سرزمین مشکلاتی را به همراه آورد و باید با همه دستگاه‌های ذی‌ربط زیرساخت‌های فرهنگی را تغییر دهیم تا جلوی مبادی بی‌سوادی گرفته شود.

انتهای پیام
captcha