گرامی‌داشت ۹ دی، تلاش برای زنده نگه داشتن بصیرت ملت است
کد خبر: 3866870
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

گرامی‌داشت ۹ دی، تلاش برای زنده نگه داشتن بصیرت ملت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: تلاش برای بقای حماسه ۹ دی، صرفاً تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است.

گرامی‌داشت ۹ دی، تلاش برای زنده نگه داشتن بصیرت ملت استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز، 6 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، گفت: کشور ما همواره دستخوش توطئه‌های دشمن بوده‌ایم؛ آخرین فتنه‌ها مربوط به سال‌های ۸۸، ۹۶ و حوادث آبان امسال می‌شود و قصد آن‌ها از این اقدامات براندازی نظام است.

وی 9 دی را یکی از ایام‌الله انقلاب و از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کرده و توانستند با بصیرت و همدلی و وحدت و صبر خویش در برابر جریان‌های باطل و غرب‌گرا، موضع حق را اتخاذ کند.

امام جمعه ابهر افزود: تلاش برای بقای 9 دی صرفاً تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اساساً مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در خطبه‌های متعدد نهج‌البلاغه از فتنه سخن گفته‌اند و علل و عوامل وقوع آن را تشریح کردند.

رحیمی قانون‌گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبری انقلاب را از راهکارهای نجات از فتنه، برشمرد و گفت: دومین راه گریز از فتنه، پرهیز از خودسری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است؛ چرا که سرسختی، فرعون‌گرایی، غرور بی‌جا و خود بزرگ‌بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سران فتنه در سال 1388 از قانون عبور کرده و به نصیحت ناصحان گوش نکردند و در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند، افزود: تعجب از افرادی است که عبرت نمی‌گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) پیامدهای ویران‌گر وقوع فتنه را هم در نهج‌البلاغه تشریح فرموده است، گفت: تردید، دودلی و انحراف نیروهای اصیل از جمله عواقب فتنه است که با انجام آن مردانی که در سلامت بودند گمراه شده و جذب دشمن خواهند شد.

انتهای پیام
captcha