مباحث دینی مرتبط با زندگی زوجین آموزش داده شود
کد خبر: 3867507
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

مباحث دینی مرتبط با زندگی زوجین آموزش داده شود

گروه اجتماعی ــ رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان زنجان ضعف اعتقادات و نبود عفت بین زوجین را از دلایل طلاق برشمرد و گفت: باید به جای اعتقادات خشک و سخت، مباحث دینی که با زندگی افراد مرتبط است آموزش داده شود.

نبود عفت در بین زوجین یکی از علت‌های طلاق/ به جای اعتقادات خشک باید مباحث دینی مرتبط با زندگی افراد آموزش داده شودسمیه یوسفیلی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این جمعیت در راستای سامان دادن به فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته و فعالیت مشترکی را با استانداری به عنوان طرح پیشگیری از طلاق آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از طلاق در ۱۸ پایگاه با ۵ موضوع به اجرا درآمد، ابراز کرد: طلاق عاطفی، مهارت حل مسئله، مهارت‌های ارتباط موثر، احکام خانواده و حجاب و عفاف از محورهای اصلی این طرح بودند.

این مسئول نبود عفت در بین زوجین را یکی از علت‌های طلاق دانست و گفت: اعتقادات نیز در بین بانوان ضعیف شده که این ضعف‌ها هم در اصول و هم در فروع دین به چشم می‌خورد؛ در حالی که اگر اعتقادات دینی تقویت شود مشکلات خود به خود حل می‌شود.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان زنجان ادامه داد: در جوامع دانش‌آموزی، دانشجویی و سایر موارد که ضعف اعتقادات را مشاهده می‌کنیم و منظور از این اعتقادات خشک و سخت نیست بلکه باید اعتقاداتی که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، تقویت شود به عنوان مثال به آن‌ها بیاموزیم که توحید در زندگی به درد آن‌ها می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد نیز از دیگر علت‌های فروپاشی خانواده‌ها است، ابراز کرد: از ظرفیت بزرگ مبلغان و مبلغه‌ها می‌توانیم هم برای کاهش اعتیاد و هم نحوه رفتار خانواده‌ها با فرد معتاد استفاده کنیم تا آسیب‌های این معضل کاهش یابد.

یوسفلی تصریح کرد: نبود اخلاقیات اسلامی و نداشتن مهارت‌های کافی از دیگر موضوعات مهمی است که بانوان را در زندگی تحت تاثیر قرار داده و حسادت، چشم و همچشمی و احساس فقر از موضوعاتی است که خانواده‌ها را درگیر کرده و جای خالی اخلاق اسلامی را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ارگان‌های مختلفی در ارتباط با مهارت‌های زندگی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند، یادآور شد: بهتر است قرارگاهی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل دهیم تا از کارهای جزیره‌ای پرهیز شود؛ چرا که این سازمان از مدرسان زبده برخوردار است و می‌تواند مخاطبان را بهتر پوشش دهد.

رئیس بانوان جمعیت بانوان فرهیخته استان زنجان ادامه داد: با این کار از ارائه موضوعات تکراری پرهیز می‌شود و از آنجایی که می‌دانیم مخاطب از چه پله‌ای به کدام پله آمده؛ برای مخاطبان ثابت در مرحله بعد محتوای دیگری را ارائه می‌دهیم و مطالب تکمیل می‌شود.

این مسئول بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته از نمایندگان ادارات، نخبگان دانشگاهی و حوزوی عضو دارد، بنابراین ظرفیت خوبی است که می‌توانیم همکاری مطلوبی با دستگاه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha