موقوفه‌خواری و چالش تحلیل‌های نادرست
کد خبر: 3871347
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
حجت‌الاسلام کرمی مطرح کرد؛

موقوفه‌خواری و چالش تحلیل‌های نادرست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تحلیل‌های نادرست در حوزه وقف، افراد را دچار موقوفه‌خواری کرده که باید متولیان طبق موازین قانونی و شرعی توجیه شوند.

موقوفه‌خواری و چالش تحلیل‌های نادرستبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، 23 دی‌ماه  در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان اوقاف حفظ و احیای حقوق موقوفات است و اکنون این رسالت شرعی و اجتماعی خود را جدی‌تر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات اوقاف در راستای عمل به نیات واقفان به دستگاهای دولتی مربوط می‌شود، ابراز کرد: به دلیل عدم پرداخت مطالبات از طرف ادارات عمل به نیات واقفان دچار چالش شده که برای حل مشکلات به دنبال تعامل هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از نیت واقفان را حوزه درمان تشکیل می‌دهد، یادآور شد: اخیرا از محل درآمد موقوفات، دستگاه‌های دیالیز و دیگر تجهیزات تهیه و در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

این مسئول به دفاع از حقوق موقوفات تأکید کرد و افزود: بعضا تحلیل‌های نادرست موجب شده که برخی افراد به موقوفه‌خواری روی آورند که حتی ممکن است این افراد متدین هم باشند اما باید در این خصوص متولیان طبق موازین قانونی و شرعی توجیه شوند.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز به دنبال تعامل با اداره اوقاف و امور خیریه در راستای حل مشکلات موقوفات و استفاده بهتر از این ظرفیت است.

وی با اشاره به اینکه افراد بی‌بضاعت بسیاری در جامعه وجود دارند که با مشکلات درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: توسعه موقوفات در حوزه بهداشت و درمان ظرفیت خوبی ایجاد کرده که بتوان در راستای عدالت از آن استفاده کرد.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: این دانشگاه از وجود خیران بسیاری بهره برده و کمک‌‌های مردمی می‌تواند هم از بعد سخت‌افزاری و هم از بعد نرم‌افزاری به بخش بهداشت و درمان کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: یقین داریم که نیات واقفان باید اجرا شود ولی اقدامات باید بر اساس اصول درست انجام شود.

انتهای پیام
captcha