تقویت خدمات اجتماعی اعتماد مردم به اوقاف را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3867218
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

تقویت خدمات اجتماعی اعتماد مردم به اوقاف را افزایش می‌دهد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موقوفات از دیرباز مورد تصرف حکام جور قرار گرفتند، گفت: احیای موقوفات از برنامه‌های اوقاف است و تقویت خدمات اجتماعی اعتماد مردم در این بخش را افزایش می‌دهد‌.

تقویت خدمات اجتماعی اعتماد مردم به اوقاف را افزایش می‌دهدحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مسئله وقف در جامعه دینی ما یک موضوع شناخته شده است و مردم به جهت اعتقاد به موازین دینی توجه خاصی به این موضوع دارند که متولیان وقف باید با شناخت ظرفیت‌ها، بیشتر از مشارکت مردمی برای پیشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه بهره ببرند.

وی کارهای انجام شده در حوزه وقف را ارزشمند خواند و گفت: اکنون سازمان اوقاف با رویکرد جدید به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و در استان زنجان به دنبال بسترسازی برای کارهای ماندگار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تلاش خود را برای ترویج سنت حسنه وقف و احیای موقوفات و تعامل با دستگاه‌های اجرایی به‌کار خواهیم گرفت، ابراز کرد: تلاش خواهیم برای ایجاد اشتغال پایدار از ظرفیت موقوفات برای سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری با مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: چندین پروژه هم در همین راستا تعریف کردیم که مهمترین آن پروژه درختکاری ۴۲۰ هکتاری زیتون روستای ته‌دره شهرستان طارم است که در صورت تحقق این امر، انقلابی در حوزه بهره‌وری موقوفات استان زنجان خواهد افتاد.

کرمی به تلاش مجدانه برای انجام کارهای ماندگار در حوزه خدمات اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر مردم ما خدمات اجتماعی اوقاف را لمس کنند این باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد.

وی یادآور شد: متاسفانه از دیر باز موقوفات مورد سوءاستفاده و دستبرد حکام جور قرار گرفته و با عملکرد بسیار بد و تضییع حقوق موقوفات موجب بدبینی مردم شده که هنوز آثارش را مشاهده می‌کنیم اما خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار ارزشمند و فاخری در حوزه موقوفات برای برگردانندن اعتماد مردم صورت گرفته ولی متاسفانه به نقطه مطلوب نرسیدیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه متولیان اوقاف تحت نظر ولایت امر برای اجرای نیات واقفان تلاش می‌کنند، بیان کرد: برای اعتماد‌سازی در نظر داریم که اقدامات مستمر با همکاری نخبگان انجام دهیم؛ از جمله آن‌ها تعامل با اصحاب رسانه، مبلغان، روحانیون، امامان جمعه، اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته آمریکایی و اروپایی از ظرفیت وقف برای حل مشکلات اجتماعی بهره می‌برند و حتی بزرگترین دانشگاه‌های دنیا وقفی هستند، تصریح کرد: همه باید به ما کمک کنند که بتوانیم وقف‌های جدیدی را با توجه به نیاز ضروری جامعه و استان ایجاد کنیم.

کرمی بیان کرد: مردم ما همان مردمی هستند که در ایام محرم بدون دخالت حاکمیت میلیاردها تومان برای سید الشهداء با افتخار هزینه می‌کنند، پس می‌توان همین ظرفیت را برای حل مشکلات امروز جامعه خودمان به‌کار بگیریم و ترویج وقف را به عنوان پشتوانه اقتصادی دینی در جامعه خودمان استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha