انتخاب «امین موقوفات» در شهرها و روستاهای زنجان
کد خبر: 3873664
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

انتخاب «امین موقوفات» در شهرها و روستاهای زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح امین برای حفظ حقوق موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات خبر داد.

انتخاب «امین موقوفات» در شهرها و روستاهای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شب گذشته، دوم بهمن‌ماه در جلسه اجرای طرح امینانه موقوفات اظهار کرد: هدف از اجرای طرح امین برای درآمدزایی موقوقات فاقد درآمد است تا عواید آن به مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک امین در شهرها و روستاهای دارای موقوفه انتخاب می‌شود، ابراز کرد: این کار سبب احیای موقوفات، ترویج وقف، حفظ حقوق موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: حفظ و آبادانی موقوفه با هماهنگی این اداره، پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستاجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از دیگر مسئولیت‌های امین موقوفات است.

وی همچنین به مشارکت اوقاف در امر ترویج ازدواج آسان اشاره کرد و افزود: این اداره 100 میلیون ریال از محل عواید موقوفه سرای سنگی زنجان به بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی کمک کرده است.

کرمی ادامه داد: این کمک‌ها محدود به جشن ازدواج نیست و در طول سال نیز کمک‌هایی در امر ازدواج و تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند انجام می‌شود که بر اساس نیات واقفان است.

این مسئول با اشاره به اینکه کاهش ازدواج پایدار و آسان، آسیب‌های اجتماعی دیگری را در جامعه به وجود می‌آورد، تصریح کرد: در همین راستا واقفان می‌توانند فرهنگسازی در ازدواج آسان را در نیات خود درنظر بگیرند.

انتهای پیام
captcha