شهرستان ابهر ۳۵۵ موقوفه دارد
کد خبر: 3880482
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

شهرستان ابهر ۳۵۵ موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر از ثبت ۳۵۵ موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: اعتمادسازی خوبی برای ثبت موقوفات جدید در حال انجام است.

شهرستان ابهر 355 موقوفه داردحجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این شهرستان ۳۵۵ موقوفه دارد که از این تعداد 200 مورد انتفاعی و 155 مورد نیز منفعتی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات به ثبت رسیده در شهرستان ابهر مربوط به تعزیه‌داری است، بیان کرد: پس از آن کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان، کمک به مدارس علوم دینی، کمک به زندانیان و بحث دارو و درمان نیات واقفان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با اشاره به اینکه این اداره تاکید ویژه‌ای به احیای موقوفات و اجرای نیات واقفان دارد، ابراز کرد: رفع تصرفات با کمک و تعامل با دستگاه‌های مرتبط و مردم انجام می‌شود.

این مسئول درباره ثبت موقوفات جدید در شهرستان ابهر گفت: یکی از اهدافی که اوقاف و امور خیریه دنبال می‌کند، حفظ موقوفات قبلی و گسترش موقوفات جدید است تا به بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه کمک شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه اوقاف در راستای توسعه موقوفات از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و به نتایج خوبی نیز رسیده است، گفت: امروز شاهد اعتمادسازی خوبی بین مردم در بحث گسترش وقف و ثبت موقوفات جدید هستیم.

وی نقش رسانه‌ها، روحانیون، دستگاه‌ها، اموزش پرورش و ارگان‌های فرهنگ‌ساز را در اعتمادسازی به موضوع وقف مهم خواند و گفت: اگر وقف در جامعه گسترش یابدف منافع تا سال‌های متمادی شامل حال مردم می‌شود.

انتهای پیام
captcha