اجرای 34 برنامه بنیاد شهید زنجان در دهه فجر
کد خبر: 3873684
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

اجرای 34 برنامه بنیاد شهید زنجان در دهه فجر

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: دهه فجر امسال 34 عنوان برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که محور برنامه‌ها سردار سلیمانی و شهدای مقاومت خواهد بود.

اجرای 34 برنامه بنیاد شهید زنجان در دهه فجرعلی کاظمی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه، فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می‌رود، اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال با نام و یاد شهید سردار سلیمانی و شهدای مقاومت همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی نقشه‌های دشمن را در منطقه خنثی کرد و قدرت دیگری را در ایران اسلامی به ارمغان آورد و باید موضوع شهادت سردار سلیمانی و فرهنگ ایثار و شهادت در اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر پررنگ باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: همرزم و یکی از معتمدان سردار سلیمانی، شهید هادی طارمی، برادر شهید جواد طارمی، از استان زنجان بود که باعث افتخار زنجانیان است.

این مسئول به مجاهدت‌های زنجانی‌ها برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زنجان در دوران انقلاب 20 جانباز تقدیم کرده که یکی از آن‌ها جزو جانبازان 70 درصد است و جشن‌های انقلاب در مساجد با خاطره‌گویی جانبازان همراه خواهد بود.

کاظمی همچنین از پیگیری تدوین و چاپ زندگی‌نامه آزادگان سیاسی استان که شامل 18 نفر است، خبر داد و گفت: 16 نفر آن‌ها در قید حیات هستند که انتظار می‌رود رشادت‌های این دلیرمردان به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه برای گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 34 عنوان برنامه توسط بنیاد شهید درنظر گرفته شده است، ابراز کرد: برگزاری ویژه‌برنامه بچه‌های کوچه بینش، برگزاری مراسم چهلم شهید سردار سلیمانی و شهدای مقاومت، تجلیل از دانشجویان فرزند شهید مشغول تحصیل در دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی به نام شهید سلیمانی و بررسی تحولات سیاسی بعد از شهادت سردار سلیمانی از مهم‌ترین آن‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، گلباران مزار شهدا و شهدای گمنام، برگزاری عصری با شعر ویژه اربعین سردار سلیمانی، اجرای تئاتر بچه‌های مسجد و نقد کتاب از جمله اجرای مسابقه نامه‌ای به سردار دل‌ها و خاطره‌گویی با عنوان شب خاطره و شب شعر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، مصاحبه با آزادگان سیاسی، اکران فیلم سینمایی آن 23 نفر با حضور خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست صمیمی با ایثارگران، دیدار با جانبازان، هماهنگی جهت بازدید از موزه شهدا، دیدار فرزندان شاهد با نماینده ولی فقیه و برگزاری نشست‌های بصیرتی با حضور بانوان انقلابی استان نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت دهه فجر است.

کاظمی ادامه داد: پخش مجموعه مستند 13 قسمتی مدرسه بینش، برگزاری کنگره شهدای دانشجو، برگزاری جشنواره دستاوردها، بازدید از موزه عبرت، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع ایثار و شهادت، مشارکت در جشنواره سرخ‌نگاران و جشنواره آواها و نواها، برگزاری یادواره شهید سردار سلیمانی، تجلیل از خانواده شهدا و برپایی نمایشگاه انقلاب نیز قرار است توسط دستگاه‌های ذیربط در این ایام برگزار شود.

انتهای پیام
captcha