تدارک 17 هزار دقیقه ویژه برنامه دهه فجر در زنجان
کد خبر: 3875008
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

تدارک 17 هزار دقیقه ویژه برنامه دهه فجر در زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از تهیه و پخش بیش از 17 هزار دقیقه ویژه برنامه دهه فجر خبر داد و گفت: مستند «روزشمار انقلاب» در این ایام به روی آنتن می‌رود.

تدارک 17 هزار دقیقه ویژه برنامه دهه فجر در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، 8 بهمن‌ماه در نسشت کمیته اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه‌فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای به ثمر نشستن و استمرار انقلاب اسلامی خون‌های بسیاری اهدا شده است و باید مردم حلاوت و برکات انقلاب را لمس کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز انقلاب با قدرت و اقتدار با بهره‌گیری از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب روزهای خوبی را سپری می‌کند، تصریح کرد: در کنار گرم نگه داشتن تنور انتخابات و حضور پرشور مردم، آگاهی بخشی و تبیین شاخصه‌ها و مولفه‌های نامزد اصلح وظایف رسانه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز زنجان امسال نیز همانند سال‌های گذشته کارهای ارزشمندی را در بخش‌های مختلف برای ایام‌الله دهه‌فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی تدارک دیده است، ابراز کرد: علاوه بر پیش‌بینی برنامه‌های تامینی، برنامه‌های تولیدی نیز برای ایام‌الله دهه‌فجر و انتخابات پیش رو تدارک دیده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان مستند «روزشمار انقلاب» را یکی از برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر برشمرد و گفت: برنامه‌های سینمایی مرتبط از 12 تا 22 بهمن ماه از جمله انیمیشن آقای شاه و سریال فارسی پخش می‌شود و برنامه فجر بایرامی نیز هر شب از صدا و سیمای مرکز زنجان به روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به پخش برنامه کاروان انقلاب از 13 بهمن ماه، بیان کرد: تولید و پخش 17 هزار و 400 دقیقه برنامه با موضوع دهه فجر تدارک دیده شده است و راهپیمایی 22 بهمن نیز به صورت ویژه و به شکل زنده از صدا و مرکز زنجان به پخش می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در حوزه رادیو برنامه‌های مختلفی از جمله 27 قسمت نمایش شهدای استان زنجان، فجر آخشاملاری و روزشمار انقلاب نیز به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند.

لطیفی زمان اختصاص داده شده در خصوص انتخابات را 16 هزار دقیقه خواند و افزود: با وجود همه فشارها و تحریم‌ها ملت ایران استوارتر از گذشته حرکت می‌کند و روزهای خوشی را نیز خواهد داشت و بالنده تر از گذشته به این مسیر ادامه می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه باید رسانه‌ها زبان رسایی برای مردم بوده و مطالبات آنان را پیگیری کنند، ادامه داد: باید درخواست‌های مردم از مسئولان پیگیری شده و نقد منصفانه در صحنه حضور داشته باشیم.

وی به امید آفرینی و انگیزه‌بخشی و تبیین معیارهای درست توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای ناتوان جلوه دادن جمهوری اسلامی از هر توطئه و ترفندی استفاده می‌کنند و برای ارائه طرح‌هایی همچون معامله قرن هزینه‌های بیشماری مصرف شده است.

کم‌کاری رسانه در تولیدات ارزشی

لطیفی همچنین به تولیدات شبکه اشراق اشاره کرد و افزود: بیشترین بودجه صدا و سیمای مرکز زنجان در حوزه سیما هزینه می‌شود و سالانه 3.5 میلیارد تومان به بخش‌های خبر، فضای مجازی و صدا و سیما اختصاص می‌یابد. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: برخی بازیگران شاید حتی هزینه‌ای دریافت نکنند اما برخی‌ها از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای حضور در یک فیلم دریافت می‌کنند. برخی سریال‌ها دارای هزینه‌های بالایی است و گرانی تجهیزات در افزایش قیمت ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها نیز تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال کارهای طنز هستیم تا مردم شب‌نشینی خوبی در کنار خانواده خود باشند البته کارهای ارزشی نیز در دستور کار قرار دارد و به دلیل عدم کار در این زمینه ارزش‌ها جابه‌جا شده‌اند که رسانه می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار بوده و به معرفی ارزش‌ها اقدام کند.

انتهای پیام
captcha