آغاز پویش «من یک سلیمانی هستم» در زنجان
کد خبر: 3875450
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

آغاز پویش «من یک سلیمانی هستم» در زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پویش‌های مردمی «من یک سلیمانی هستم»، «پرچم» و «انتقام سخت» در ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با نواخته شدن زنگ انقلاب آغاز می‌شود.

آغاز پویش «من یک سلیمانی هستم» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شب گذشته 11 بهمن‌ماه در نشست خبری به‌منظور تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر اظهار کرد: در قالب ستاد بزرگداشت دهه فجر ۲۲ گروه و کمیته گرفته است که مسئولیت کارگروه فرهنگی به عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: ۲۱۴ برنامه فرهنگی در ۱۰ روز گرامی‌داشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اجرا درمی‌آید که از مهمترین‌ها برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، رونمایی از اپلیکیشن و المان‌های شهر، برگزاری جشن‌های انقلاب و برگزاری مسابقات و محافل قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بهره‌برداری از کتابخانه‌های سیار و کانون فرهنگی هنری مساجد، برگزاری جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی، مذهبی و قرآنی و برنامه‌های ورزشی که جنبه فرهنگی داشته باشد را از دیگر فعالیت‌ها برای گرامی‌داشت دهه فجر برشمرد.

این مسئول در مورد جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ابراز کرد: پنجمین سال است که همزمان با تهران فیلم‌ها در زنجان روی پرده سینما می‌رود و از 15 بمن‌ماه دو سینمای بهمن و روشا این فیلم‌ها را اکران می‌کنند.

وی یادآور شد: در این جشنواره تعدادی از فیلم‌ها در قالب نمایش پروانه‌ها برای دانش‌آموزان مدارس اکران خواهد شد، البته تمهیداتی اندیشیده شده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی دانش‌آموزان مناطق کم‌تر توسعه یافته هم بتوانند از این امکان استفاده کنند.

کرباسی یکی از شاخص‌های مهم و اثرگذار توسعه در هر جامعه را تولید و مصرف کالای فرهنگی دانست و افزود: در سال ۹۸ از ۱۲ بهمن‌ماه سینما سیار خرمدره به بهره‌برادری می‌رسد تا در حال حاضر 6 سینمای فعال در سطح استان داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی برای راه‌اندازی سینمای امید ادامه داد: سینمایی امید در قالب پردیس در شهر قیدار فعالیت خود را آغاز می‌کند. با اقبال بخش خصوصی در شهرستان ابهر یک فضای تجاری و فرهنگی در دست احداث است که در آن ۲ سینما افتتاح خواهد شد تا تعداد سینماهای استان به عدد ۹ برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: در دهه فجر امسال 4 برنامه عمده را اعلام کردیم. روز شنبه ۱۲ بهمن همزمان با زنگ انقلاب ۳ پویش استانی آغاز می‌شود که شامل «من یک سلیمانی هستم»، «پرچم» و «انتقام سخت» است و فارغ از جنسیت، سن و شغل به شکل عمومی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: 16 بهمن محفل بزرگ انس با قرآن با همکاری دارالقرآن برگزار می‌شود و در 17 بهمن یادواره شهدای ورزشکار و 21 بهمن شب شعر طلوع تدارک دیده شده است.

کرباسی بیان کرد: صبح روز جمعه، 11 بهمن‌ماه شاهد برگزاری مهمترین آزمون قرآن و عترت بودیم که ۲۴۰۶ نفر در چهار گروه این آزمون نام‌نویسی کرده بودند و در 8 مرکز امتحانی حاضر شدند. این کار به‌منظور تحریک جامعه برای رقابت صحیح و سوق دادن قشرهای مختلف به منابع و مفاهیم قرآن انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha