احداث مؤسسه قرآن قیدار نبی(ع) در خدابنده
کد خبر: 3880787
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

احداث مؤسسه قرآن قیدار نبی(ع) در خدابنده

مدیر مؤسسه قرآن قیدار نبی(ع) از احداث ساختمان برای این مؤسسه خبر داد و گفت: در این مکان فضای آموزشی، سالن اجتماعات و سالن همایش، کتابخانه و مهد قرآن پیش‌بینی شده است.

ساختمان موسسه قیدار نبی(ع) در خدابنده احداث می‌شودسیدحسن موسوی، مدیر مؤسسه قرآن قیدار نبی(ع) در گفت‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این مؤسسه از سال 87 تأسیس شده و آموزش‌ها را از نونهالان 4 ساله تا رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برای نونهالان مهد قرآن تدارک دیده شده و آموزش‌ها متناسب با سنین افراد است، ابراز کرد: حفظ سوره‌های کوچک و احادیث، بیان قصه‌های قرآنی و شعرهای دینی از برنامه‌های این مهد است.

مدیر مؤسسه قرآن قیدار نبی(ع) آموزش روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، حفظ یک جزء تا حفظ کل، ترجمه و مفاهیم قرآن جلد یک تا 9، تجوید مقدماتی و تکمیلی، تفسیر قرآن، کارگاه‌های مهدویت و تشریح سیره زندگی پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) را از برنامه‌های این مؤسسه برشمرد.

این مسئول ادامه داد: در دوره اول آموزش قرآن تصویری از زندگی پیامبر(ص) به فرزندان آموزش داده می‌شود و در دوره دوم نیز با زندگی امام رضا(ع) آشنا می‌شوند. همچنین کلاس‌های احکام برای دختران و پسران نیز دایر می‌شود.

وی به برگزاری مسابقات و محافل قرآنی در شهرها و روستا اشاره کرد و گفت: هر 6 ماه یک بار همایشی برای تجلیل از حافظان قرآن برگزار می‌شود. دوره‌های تربیت‌مربی نیز سالانه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از قبولی در آزمون از سازمان دارالقرآن گواهی دریافت می‌کنند.

موسوی به احداث ساختمان برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این مؤسسه در یک زمین 1000 متری اشاره کرد و افزود: در این مجموعه، فضای آموزشی، سالن اجتماعات و سالن همایش، کتابخانه، مهد قرآن و سالن ورزشی ویژه مهد قرآن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه زمین این مؤسسه با کمک‌های مردمی خریداری شده است، تصریح کرد: مردم می‌توانند برای ساخت این مؤسسه نیز کمک‌های خود را به شماره حساب 0219404274006 واریز کنند و یا با شماره 09125412884 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha