رشد ۲۵ درصدی تربیت حفاظ کل قرآن در زنجان
کد خبر: 3879292
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

رشد ۲۵ درصدی تربیت حفاظ کل قرآن در زنجان

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: زنجان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در تربیت حفاظ عملکرد خوبی داشته و رشد ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

رشد 25 درصدی تربیت حفاظ کل قرآن در زنجاننورالله صفی‌لو، مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: زنجان در پرورش حفاظ کل قرآن جزو 10 استان برتر است و در آزمون قرآن و عترت امسال 25 درصد رشد داشتیم.

وی به برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از 55 درصد از شرکت‌کنندگان زنجانی در آزمون پذیرفته شدند که بدون احتساب گروه سنی نوجوانان 70 درصد قبول شدند.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 85 درصد از ثبت‌کنندگان در آزمون شرکت کردند، ابراز کرد: زنجان در تعداد ثبت‌کنندگان نسبت به جمعیت رتبه ششم کشور را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته افراد زیر 12 سال در گروه سنی نوجوانان ثبت‌نام می‌کردند، یادآور شد: در این دوره افراد زیر 10 سال نام‌نویسی کردند که به دلیل سخت بودن سئوالات آزمون، حدنصاب پذیرفته‌شدگان کاهش پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: حدنصاب قبولی در رده نوجوانان زیر 15 سال کسب نمره 60، بالای 15 سال نمره 70 و در بخش روخوانی و سبک زندگی اسلامی که به شکل الکترونیکی برگزار شد، کسب نمره 80 تعیین شده بود.

صفی‌لو با اشاره به اینکه به قبول‌شدگان در آزمون گواهی از طرف معاونت قرآن و عترت اعطا می‌شود، بیان کرد: طی مراسمی با انجام قرعه‌کشی به کسانی که در آزمون امتیاز بالای 90 کسب کردند جوایزی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha