راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک کتابخانه» در زنجان
کد خبر: 3886530
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک کتابخانه» در زنجان

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: پویش «هر خانه، یک کتابخانه» و نقاشی برای کودکان در تعطیلات کرونایی اجرا می‌شود.

راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک کتابخانه» در زنجانامیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: توصیه ما برای پیشگیری از شیوع کروناویروس این است که مردم در خانه‌های خود بمانند و تعطیلات نوروز را کتاب بخوانند.

وی به راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک کتابخانه» اشاره کرد و گفت: در این راستا مردم با در خانه ماندن کتاب‌های موجود در خانه‌هایشان را مطالعه و فیلمی از آن تهیه و به نشانی موجود در سایت کتابخانه‌ها ارسال می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: علاقه‌مندان در این پویش با تهیه یک فیلم یک دقیقه‌ای برای معرفی کتابی که آن را در این ایام مطالعه کردند، شرکت می‌کنند و این پویش تا زمان برطرف شدن کامل کرونا ادامه دارد و محدودیت سنی برای آن تعیین نشده و بعد از پایان طرح جوایزی به نفرات برتر تعلق می‌گیرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یادآور شد: یک پویش نقاشی هم برای کودکان برای استفاده از تعطیلات کرونایی در نظر گرفته شده است و کودکان نقاشی‌های خود را با موضوعات زندگی در خانه، مسائل بهداشتی و کارهای مناسب برای قطع زنجیره انتقال کرونا به آدرس درج شده در سایت کتابخانه‌ها ارسال می‌کنند.

وی به جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: کتاب‌ها آماده شده و در حال آماده‌سازی بخش الکترونیکی این جشنواره هستیم و پس از بارگذاری نسخه‌های الکترونیکی این جشنواره نیز آغاز می‌شود. امیدواریم کرونا هرچه‌ زودتر از کشور رخت ببندد و اگر تا ماه‌های آینده ادامه یابد، این جشنواره نیز همراه با پویش‌های در خانه بمانیم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha