تهیه جهیزیه برای نوعروسان زنجانی با کمک جامعه قرآنی
کد خبر: 3887212
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

تهیه جهیزیه برای نوعروسان زنجانی با کمک جامعه قرآنی

جامعه قرآنی مسجد داودقلی، گروه جهادی حاج قاسم و مؤسسه خیریه «شمیم نرگس» زنجان برای نوعروسان نیازمند جهاز تهیه کردند.

تهیه جهیزیه برای نوعروسان زنجانی با کمک جامعه قرآنی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، گروه جهادی حاج قاسم، مؤسسه خیریه «شمیم نرگس» زنجان و جامعه قرآنی مسجد داودقلی در ایام مبارزه با کرونا، با رعایت نکات بهداشتی، اقدام به تهیه جهیزیه برای نوعروسان کرده و با ضدعفونی وسایل، آن‌ها را به افراد مورد نظر تحویل دادند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ولایتی، مدیرعامل مؤسسه خیریه شمیم نرگس، با باین اینکه گاهی ازدواج‌ها به‌خاطر نبود جهیزیه به تأخیر افتاده یا به طلاق کشیده می‌شود، ابراز کرد: با ورود مجموعه‌های خیریه برای حل مشکلات مالی، اجتماعی یا خانوادگی جوانان راهکارهایی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهیزیه‌ها کاملاً با تأیید کمیته تحقیق تهیه و به افراد مستحق تقدیم می‌شود، ادامه داد: به لطف الهی برای نوعروسانی که چشم به راه تأمین جهیزیه بودند، با همت خیران جهیزیه‌ها فراهم، ضدعفونی و تقدیم شد.

این فعال اجتماعی یادآور شد: 10 سال است در مسیر کمک به محرومان، جوانان بیکار، ترک معتادین، تأمین بسته‌های غذایی، تأمین اجاره منازل نیازمندان، تامین دارو و درمان و جهیزیه و خیلی فعالیت‌های دیگر کوشا هستیم اما مسئولان حتی یک بار هم حمایتی نکرده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه شمیم نرگس افزود: در خیریه و گروه جهادی، خیران، کمک‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و کمیته تحقیق، کمیته خیران، کمیته مالی و کمیته تامین با همت جوانان مومن شکل گرفته و در این راستا اقدام به فراهم کردن شغل جوانان هم می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک به مردم و خصوصا نیازمندان به دفع بلا در جامعه کمک می‌کند، ابراز کرد: دعای نیازمندان و محرومان خیلی اثر دارد، تا جایی که جامعه را بیمه می‌کند اما در جامعه‌ای که توانگران به فکر خودشان باشند و محرومان هر روز با محرومیت دست و پنجه نرم کنند، عاقبت بدی در انتظار آن جامعه است.

ولایتی ادامه داد: خداوند به فرموده رسول اکرم(ص) برای نیازمندان در سرمایه توانگران جامعه سهم و حقی قرار داده است که باید به آن عمل شود البته نه با اکراه و نه در زمان بلا که بخاطر ترس باشد، بلکه بابد با گشاده‌رویی و در زمان آسایش این حق را ادا کنند. در این ایام سخت نقاط آسیب‌پذیر و قشر آسیب‌دیده را نباید فراموش کنیم.

انتهای پیام
captcha