۲۰ درصد سالمندان به کرونا مبتلا می‌شوند
کد خبر: 3887341
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

۲۰ درصد سالمندان به کرونا مبتلا می‌شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مردم به توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند و سبب شیوع بیماری می‌شوند، گفت: فقط ۲۰ درصد سالمندان به کرونا مبتلا می‌شوند.

20 درصد سالمندان به کرونا مبتلا می‌شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا آرمانی‌کیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، شب گذشته، ۵ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، ۱۲۴۸ نفر مشکوک به کرونا بودند که آزمایش قطعی ۴۳۲ نفر مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که این افراد عمدتا سالمند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، بیان کرد: این در حالی است که 271 نفر نیز بهبودی یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

این مسئول ادامه داد: فقط ۲۰ درصد از افرادی که سن بالا دارند به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و در بین افرادی که سن بالا داشته و به کرونا مبتلا شده‌اند ۴۸ درصد منجر به مرگ می‌شود و احتمال ابتلای سنین مختلف به این بیماری وجود دارد و خودمراقبتی برای همه الزامی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر ۳۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیانگر اشغال ۲۸ درصدی تخت‌های بیمارستانی استان است و تمهیدات لازم برای تأمین تخت‌های بیمارستانی و نقاهتگاه اندیشیده شده است.

وی یادآور شد: هر شخصی که بیماری وی مثبت ‌اعلام می‌شود، خانواده او نیز تحت نظر قرار می‌گیرد که ویروس به آن‌ها منتقل نشده باشد همین‌طور این فرد، دیگر با همه در تعامل نباشد و بیماری را به افراد مختلف منتقل نکند.

آرمانی‌کیان در مورد راه‌های انتقال بیماری تصریح کرد: پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که بیماری کرونا از طریق هوا نیز منتقل می‌شود و در هوا نیز چند ساعتی زنده می‌ماند، در حالی که قبلا گفته می‌شد این بیماری از طریق قطرات مایع از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشور ما وارد درمان پلاسماترابی شده است، گفت: ولی باید متوجه بود که هر درمانی با توجه به تفاوت ژنتیکی، برای همه انسان‌ها پاسخگو نیست اما با وجود همه تلاش‌ها، هنوز پروتکل مطمئن و ۱۰۰ درصد علمی ثابت شده برای درمان کووید - ۱۹ وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگران تجمع‌های مردمی در روز طبیعت هستیم؛ زیرا اگر در این روز شاهد تجمعات مردمی باشیم، طی یک هفته الی ۱۰ روز بعد از آن با اپیدمی بسیار بزرگی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha