امور شرعی اموات کرونایی به طور کامل اجرا می‌شود
کد خبر: 3887803
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر:

امور شرعی اموات کرونایی به طور کامل اجرا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر گفت: با رعایت همه نکات پیشگیری و حفاظتی امور شرعی اموات کرونایی به صورت کامل توسط روحانیون داوطلب انجام می‌شود.

امور شرعی اموات کرونایی به طور کامل اجرا می.شودحجت‌الاسلام علیرضا بهبودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: متأسفانه برخی معتقد هستند به خاطر کنترل انتقال این بیماری، باید از امور شرعی اموات کرونایی صرف نظر کرد که با توجه بیانات مقام معظم رهبری مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در مورد فوت‌شدگان این بیماری منحوس، باید طبق فتوای ولی فقیه ضمن رعایت نکات بهداشتی، آداب شرعی را کاملا رعایت کنیم.

وی با اشاره به اهتمام طلاب برای ریشه‌کنی کرونا، تأکید کرد: طلاب و اساتید مانند همه جهادگران عرصه مبارزه با کرونا در کنار مدافعان جبهه سلامت، پای کار هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر یادآور شد: طی فراخوانی که به عمل آمد، بیش از ۴۰ نفر از اساتید و روحانیون بسیجی حوزه علمیه و روحانیون مستقر جهادی شهرستان، اعلام آمادگی کرده و هم‌اکنون با حضور در بیمارستان امدادی به امور شرعی تغسیل، حنوط، کفن و نماز اموات مرحوم شده در اثر این بیماری می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha