استقرار نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی در زنجان
کد خبر: 3887518
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

استقرار نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی در زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از استقرار نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: ۱۳۰ گروه جهادی اقداماتی از قبیل ضدعفونی معابر، تولید ماسک و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق محروم را برعهده دارند.

اسقرار نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی در زنجانابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و گفت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا 130 گروه جهادی با بیش از 121 هزار نفر روز اقدام به خدمات‌رسانی طبق وظایف تعیین شده کردند.

وی همچنین به تشکیل قرار‌گاه‌های امام رضا(ع) و شفا اشاره کرد و افزود: این قراگاه‌ها وظایفی همچون ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد شهری، درب منازل، دستگاه‌های خودپرداز و نیز تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را برعهده گرفتند.

این مسئول با اشاره به تهیه و توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی و بهداشتی بیان کرد: این بسته‌ها توسط بسیج دانشجویی، بسیج مساجد و محلات استان در مناطق حاشیه‌ای، آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار استان توزیع شده و بخشی از اعتبارات این بسته‌های بهداشتی و معیشتی توسط خیرین و بخشی نیز از اعتبارات سپاه اختصاص یافته است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به همکاری نهادهایی هچون شهرداری در ضدعفونی معابر ابراز کرد: در حوزه آموزش و آگاه‌سازی مردم، گروه‌های جهادی اقدام به تهیه بروشور و نیز آموزش چهره به چهره در برخی مناطق استان کردند.

وی به ایجاد نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی در سالن امام علی(ع) کانون بسیج و به تبع آن در ورزشگاه‌ها و سالن‌های بسیج در تعدادی از شهرستان‌ها با همکاری بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: این مرکز برای ارائه خدمات به بیماران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

طهماسبی ادامه داد: ۲۱ کارگاه تولیدی ماسک توسط بسیجیان و با همکاری فنی و حرفه‌ای در سطح استان و شهرستان‌ها ایجاد شده است و روزانه بیش از چند ده هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید می‌شود و پس از استریل در اختیار داروخانه‌ها ومراکز بهداشتی درمانی استان قرار می‌گیرد.

وی از طرح بسیج ملی غربالگری با همکاری بسیجیان زنجانی خبر داد و افزود: این طرح به‌صورت روزانه توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از روزهای نخست فروردین ماه آغاز شده و تا زمان اتمام طرح غربالگری سراسری ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم که از هرگونه سفر غیرضروری و یا حضور در طبیعت در روز ۱۳ فروردین خودداری کنند و تا قطع کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند تا این بیماری هرچه زودتر کنترل شود.

انتهای پیام
captcha