جانبازان الگوی عملی ترویج ایثار هستند
کد خبر: 3888014
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
مدیرکل بنیاد شهید زنجان:

جانبازان الگوی عملی ترویج ایثار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه پایتخت شور و شعور حسینی هفت هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است، گفت: جانبازان الگوی عملی ترویج ایثار هستند.

جانبازان الگوی عملی ترویج ایثار هستندعلی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با تبریک چهارم شعبان مصادف با ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، اظهار کرد: پایتخت شور و شعور حسینی هفت هزار جانباز سرافراز را با تأسی از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به‌عنوان نمودهای حقیقی ایثار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده تا آرامش و امنیت برای کشور به ارمغان بیاید.
 
وی جانبازان سرافراز کشور را الگوهای عملی در ترویج ایثار و از خودگذشتگی دانست و گفت: واژه جانباز یادآور حماسه دلاورمردانی است که با لبخند خود بر زخم‌های ناشی از اصابت تیر و ترکش، نام زیبای عباس(ع) را در کربلا زنده کردند و در عمل وفاداری، خود را به ولی زمان‌شان به اثبات رساندند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: مقام جانبازی و ایثار در راه خدا از جایگاه رفیعی در دین اسلام برخوردار است و رزمندگان دفاع مقدس با الهام از ایثارگری‌های حضرت عباس با بذل جان خود به‌عنوان بزرگترین سرمایه هر انسان، از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حمایت کردند و الگوهای عملی ایثار در جامعه شدند.
 
وی در مورد اقدامات این نهاد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری بیان کرد: تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده جهت توزیع بین جانبازان معزز شیمیایی و در معرض خطر استان و ... بررسی و پیگیری شد و خدمات غیرحضوری به این افراد ارائه می‌شود.
 
کاظمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، بر پیش‌بینی و تقسیم مسئولیت در حوزه‌های مختلف در شرایط خاص و آمادگی پدافند غیرعامل، رعایت بیش از پیش موازین بهداشتی و ارائه خدمات به جامعه هدف با یک سوم نیروها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به شرایط کنونی افزایش خدمات غیرحضوری، فضاسازی در سطح شهر به مناسبت گرامیداشت روز جانباز، ارسال پیام تبریک به جانبازان معزز، انتشار کلیپ‌های کوتاه از رشادت و ایثارگری جانبازان در دفاع از میهن، هماهنگی با صدا و سیما جهت معرفی دستاوردهای جانبازان و جانبازان موفق و کارآفرین استان، حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در برنامه‌های تلویزیونی جهت اعلام برنامه‌های روز جانباز، پاسخگویی مسئولان به مسائل و مشکلات جانبازان از طریق سامانه تلفنی 1616 در راستای ارتباط دو سویه با جانبازان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در راستای گرامیداشت چهارم شعبان روز گرامیداشت جانباز است.
 
وی اظهار کرد: توزیع پک‌های بهداشتی بین جانبازان شیمیایی و در معرض خطر به مناسبت روز جانباز، برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح سپاس تلفنی با حضور مسئولان بنیاد شهید، برنامه‌ریزی جهت تحقق شعار سال «جهش تولید» و اولویت‌بندی برنامه‌های سال جدید از دیگر مباحث مورد توجه در سال جدید است.
انتهای پیام
captcha