ایتام فاقد مسکن زنجان تا پایان امسال خانه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3888588
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

ایتام فاقد مسکن زنجان تا پایان امسال خانه‌دار می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد زنجان گفت: با شناسایی دقیق ایتام فاقد مسکن و نیز استفاده از ظرفیت خیران در سال جهش تولید، این افراد تا پایان سال جاری صاحب‌خانه می‌شوند.

ایتام فاقد مسکن زنجان تا پایان امسال خانه‌دار می‌شوندهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مسکن در کنار خوراک و پوشاک همواره از نیازهای اساسی انسان‌ها به‌شمار می‌رود و کمیته امداد خود را موظف به حمایت از نیازمندان و مددجویان تحت پوشش برای برطرف کردن نیازها می‌داند.

وی با اشاره به اینکه مسکن یکی از اقلام پرهزینه در سبد خانوارها است، بیان کرد: بخش عظیمی از درآمد خانواده‌های تحت حمایت این نهاد صرف تأمین اجاره مسکن می‌شود که علاوه بر دغدغه‌های مالی، امنیت روانی این قشر را هم به مخاطره می‌اندازد.

این مسئول ابراز کرد: کمیته امداد با شناسایی مددجویان فاقد مسکن با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون خیران، حامیان طرح اکرام ایتام، مؤسسات خیریه و با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با گروه‌های جهادی نظیر بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای رفع مشکل مسکن مددجویان در برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت گام‌های مؤثری برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد زنجان تصریح کرد: این نهاد بر اساس سیاست‌های اعلامی مرکز، تأمین مسکن را یکی از اولویت‌های کاری خویش قرار داده است، ازاین‌رو با شناسایی دقیق ایتام فاقد مسکن در نظر دارد با تلاش وهمت مضاعف در سال جهش تولید ایتام فاقد مسکن را تا پایان سال جاری صاحب‌خانه و سرپناه کند.

وی گفت: بیش از یک هزار و 600 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته از خدمات حقوقی این نهاد در قالب میز خدمت، دوره‌های آموزشی و معاضدت و مددکاری حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام
captcha