کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی است
کد خبر: 3891672
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی است

امام‌ جمعه سلطانیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش گسترده مواسات و کمک مؤمنانه در کشور، گفت: کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی است.

کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه، صبح امروز، ۲۶ فروردین ماه در جلسه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شهرستان سلطانیه، با بیان این‌که یکی از بهترین اعمال صالح، کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا است، تصریح کرد: کار خیر و عمل صالح محدود به چند رکعت نماز و روزه نیست، بلکه هر کار خیری که موجب رضایت خداوند باشد عمل صالح است و انسان از پاداش دنیوی و اخروی آن بدخوردار می‌شود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به این‌که کمک به نیازمندان، روزی خداوند به اغنیا است که در اموال آن‌ها برای محرومان حقی قرار داده است، اظهار کرد: در فرازی از صلوات شعبانیه نیز شاهد درخواست از خداوند برای کسب توفیق کمک به تنگدستان هستیم.

حسینی‌نسب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش گسترده مواسات و کمک مؤمنانه در کشور، گفت: دستگیری از نیازمندان در سیره ائمه معصومین(ع) بوده و کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به این‌که در این طرح حتماً باید نیازمندان و آسیب‌دیدگان واقعی شناسایی شوند، یادآور شد: از ظرفیت واحدهای تولیدی منطقه و خیران شهرستان نیز باید در این طرح بهره گرفت. هدف اصلی این طرح، کمک به افرادی است که به خاطر وضعیت موجود و تعطیلی کسب و کار در تامین نیازهای روزمره به مشکل افتاده‌اند.

امام جمعه سلطانیه با بیان این‌که ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با مدیریت اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و بسیج اصناف با مدیریت فرمانده سپاه شهرستان، خیرین و مؤدیان زکات با مدیریت کمیته امداد، کسبه و اصناف با محوریت اتاق اصناف شهرستان و شرکت‌های منطقه با مدیریت اداره کار شهرستان در این راستا کمک مومنانه خواهند داشت، افزود: انتظار می‌رود نهادها، تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه با محوریت ستاد کمک مؤمنانه فعالیت داشته باشند تا کمک‌های مردمی متمرکز شود.

انتهای پیام
captcha