اشتراک‌گذاری تجربیات غربالگری کرونا در زنجان به شکل جهانی
کد خبر: 3894861
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کریستف هملمن خبر داد:

اشتراک‌گذاری تجربیات غربالگری کرونا در زنجان به شکل جهانی

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با تقدیر از مستندسازی طرح غربالگری تست کرونا در زنجان گفت: تجربیات غربالگری این طرح به شکل جهانی به اشتراک گذاشته می‌شود.

تجربیات غربالگری کرونا در زنجان به شکل جهانی به اشتراک گذاشته می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، کریستف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی، شب گذشته، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برای طرح غربالگری سلامت که در سالن همایش‌های روزبه زنجان برگزار شد، ضمن تقدیر از اجرای این طرح در استان زنجان، اظهار کرد: غربالگری تست کرونا به شکل پایلوت در زنجان برگزار می‌شود و رهگیری پس از آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: طرح پایلوت غربالگری استان زنجان فقط در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود بلکه در سطح ارائه خدمات اولیه (PHC) یا مراکز جامع خدمات نیز در حال اجرا است و از شفاف‌سازی اطلاعات این طرح و اطمینان به تیم سازمان جهانی بهداشت سپاسگزارم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به نقش مهم زنجان در ادغام طرح پایلوت غربالگری کرونا، تست کرونا و رهگیری تماس با بیماران، بیان کرد: زنجان نقش مهمی را در تریاژ بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته و مشورت با این سازمان در اجرای طرح قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: سپاسگزارم که این اجازه را به سازمان جهانی بهداشت دادید که این برنامه را به صورت مستندسازی مشترک انجام دهد تا بتوانیم تجربیات را نه تنها در کشورهای منطقه، بلکه در سایر کشورها نیز به اشتراک بگذاریم تا از آن استفاده کنند.

هدف اصلی قطع زنجیره انتقال ویروس بود

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: زنجان به موضوع کرونا با نقشه راه کاملاً عملیاتی ورود کرده که در این نقشه راه قطع زنجیره انتقال ویروس هدف اصلی بود و کاهش ازدحام در بیمارستان‌ها و تبعات بعدی آن را به همراه داشت.

وی با تأکید بر توجه کامل به بحث آموزش در استان زنجان در پی شیوع ویروس کرونا گفت: در این راستا استودیوی سلامت طراحی و راه‌اندازی شد که متخصصان امر به صورت مستقیم با مردم صحبت کردند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از روز 7 فروردین‌ ماه تست آزمایشگاهی از بیماران سرپایی انجام شد، ابراز کرد: 3.8 درصد از افراد تست مثبت آزمایشگاهی نیاز به بستری در بیمارستان‌ها داشتند و ایجاد نقاهتگاه برای کمک به بهبودی آن‌ها تاثیر بسیاری ایفا کرد. سایر افراد نیز یا مداوا شدند و یا اینکه در مراکزی خارج از بیمارستان تحت درمان قرار دارند و بستری‌شدگان به صورت معنادار نسبت به قبل از هفتم فروردین ماه کاهش یافته و آمار بهبودیافتگان هم ۸۰ درصد افزایش یافت.

حقیقی نقش غربالگری بیماران سرپایی را مهم دانست و گفت: این طرح در پیشگیری از شیوع ویروس بسیار تاثیرگذار بوده است و باید از کادر درمانی که در اجرای این طرح همراهی کردند تقدیر شود ضمن اینکه پویش‌های مردمی و خیران هم در این راه همراه مسئولان بودند.

انتهای پیام
captcha