سومین آزمایشگاه تست کرونا در زنجان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3892170
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

سومین آزمایشگاه تست کرونا در زنجان راه‌اندازی می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه ویروس کرونا ناشناخته بوده و رفتارهای آن قابل تشخیص نیست، گفت: سومین آزمایشگاه تست کرونا در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

سومین آزمایشگاه تست کرونا در زنجان راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا شغلی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، شب گذشته، 28 فروردین‌ماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در زنجان قادر به آزمایش روزانه 250 آزمایش هستند و به زودی سومین آزمایشگاه نیز برای تشخیص و درمان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا نشاناخته است و رفتارهای آن قابل تشخیص نیست، بیان کرد: این ویروس می‌تواند حتی تا 3 یا 4 ماه زنده بماند و احتمال هوابرد بودن آن نیز وجود دارد اما به دلیل سنیگن بودن ویروس نظر بیشتر محققان این است که ویروس نمی‌تواند در هوا بماند و سقوط می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حال انجام بوده و طرح‌های فناورانه به تصویب رسیده است، تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که آیا فصل گرما روی ضعیف شدن ویروس تأثیری دارد یا نه؟ بنابراین مردم همچنان باید به خودمراقبتی و دیگر مراقبتی ادامه دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان طرح غربالگری را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: با این کار افراد کم‌علامت و دارای علائم خفیف نیز شناسایی شدند و با انجام آزمایش سرپایی از آن‌ها و شناسایی بیماران، وارد شرایط ایزوله می‌شوند تا از آلوده کردن نزدیکان جلوگیری شود و این کار باعت کاهش روند بستری شده است.

وی به تشکیل کمیته مستندسازی برای ثبت وقایع و رفتارهای ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این کمیته تمامی اطلاعات جمع‌آوری می‌شود تا برای تحقیقات و کمک به کادر درمان مورد استفاده قرار گیرد و حتی به عنوان درسی به آیندگان منتقل شود.

شغلی تصریح کرد: شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 856 مورد رسید و 87 نفر جان خود را از دست دادند، 662 بیمار کرونایی از بیمارستان‌‎های استان ترخیص شده‌اند و در حال حاضر 312 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

انتهای پیام
captcha