راه‌اندازی سامانه «سخا» در زنجان
کد خبر: 3901671
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

راه‌اندازی سامانه «سخا» در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهتر و منسجم‌تر به نیازمندان و اجرای عدالت در نظام توزیع، سامانه خیر و احسان «سامانه سخا» در کمیته امداد استان زنجان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سامانه «سخا» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، امروز، ۸ خردادماه در جلسه شورای مدیران اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر نیاز است همه نیازمندی‌های اقشار آسیب‌پذیر از جمله درمان، مسکن، معیشت، اشتغال و سایر موارد احصا و نقاط قوت و ضعف مشخص شود تا کمک‌های خیران نیز به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی از راه‌اندازی سامانه خیر و احسان با نام سخا خبر داد و گفت: این سامانه برای نخستین بار به شکل منسجم و ملی ایجاد شده تا با جلوگیری از موازی‌کاری یا پراکندگی اقدامات، خدمات مطلوب‌تری به نیازمندان ارائه شود.

این مسئول حمایت از نیازمندان با رعایت عدالت در توزیع را از اهداف راه‌اندازی سامانه سخا برشمرد و گفت: این سامانه برای ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری فعال شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم‌زمان ارتباط مؤثری را با همه خیران و خیریه‌ها به‌ویژه مراکز نیکوکاری برقرار می‌کند.

صفری ابراز کرد: کمیته امداد به‌عنوان هسته اصلی دریافت کمک‌های مردمی با راه‌اندازی این سامانه باعث شده تا نهادها و اشخاص کمک‌کننده با مراجعه به سامانه و دریافت اطلاعات موردنیاز، کمک‌های خود را ثبت کنند و بدین ترتیب ضمن جلوگیری از ارائه خدمات و کمک‌های تکراری، خدمات خیران، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری به‌صورت عادلانه بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن دعوت از خیران، مراکز خیریه و علاقه‌مندان جهت ثبت عملکرد خدمات خود در این سامانه گفت: با ورود به این سامانه به آدرس Esakha.ir و با کلیک بر روی دکمه ثبت‌نام خیرین و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده افرادمی توانند عضو این سامانه شوند.

انتهای پیام
captcha