انتشار بیش از ۵۰ عنوان محتوای فرهنگی در فضای مجازی
کد خبر: 3902415
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
در زنجان صورت گرفت؛

انتشار بیش از ۵۰ عنوان محتوای فرهنگی در فضای مجازی

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: بیش از ۵۰ عنوان محتوای فرهنگی و هنری طی دو ماهه آغازین سال در بخش‌های مختلف هنری در فضای مجازی متعلق به حوزه هنری استان زنجان تولید و منتشر شد.

تولید 50 محتوای فرهنگی در فضای مجازی پس از شیوع کروناامیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های حوزه هنری در عصری که شاهد پیشرفت تکنولوژی و تغییر ذائقه مخاطبان هستیم، تولید محتوای فرهنگی متناسب با نیاز و ارزش‌های تعریف شده در جامعه است.

وی ابراز کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، حوزه هنری برای پرهیز از گوشه‌گیری، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و همبستگی اقدام به تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی کرده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به به‌کارگیری ابزار هنر برای آموزه‌های بهداشتی و فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد: البته برای اثربخشی بهتر فعالیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها نیز شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی در کشور و دسترسی عموم مردم به فضای مجازی، بستر و ظرفیت رسانه‌ای بسیار مناسبی برای تولید محتوا و ارائه آن به مخاطبان و توزیع عادلانه محصولات بین عموم مردم در این فضا، فراهم شده است.

این مسئول با اشاره به تعطیلی مراکز و برنامه‌های فرهنگی و هنری در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری برنامه تجمعی باعث شد که متولیان فرهنگ و هنر و جامعه هنرمندان اتحاد و انسجام ملی را در فضای مجازی به نمایش بگذارند که در این راستا در حوزه هنری استان زنجان نیز بیش از 50 عنوان محتوای فرهنگی هنری در 90 دقیقه تولید شد.

نعمتی افزود: این آثار در قالب شعرخوانی، خاطره‌گویی، ‌خوانش داستان، تولید آثار نقاشی و پوستر در موضوعات مختلف از جمله راه‌های پیشگیری از اشاعه ویروس کرونا، هفته هنر انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، ماه مبارک رمضان و شب قدر، بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و همچنین گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل(ره) در فضای مجازی توسط هنرمندان استان و حوزه هنری زنجان تدوین و اجرا شد.

وی تصریح کرد: محتواهای تولید شده در قالب‌های مختلف و متنوع همچون ویدئو، کلیپ، عکس‌نوشت، اینفوگرافی، متن، داستان، شعر و .... در بیش از 500 پیج اینستاگرامی، 100 گروه و کانال تلگرامی و پایگاه‌های خبری و ... منتشر شده تحت بازدید کاربران مجازی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha