طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی اوقاف زنجان از افراد حقوقی
کد خبر: 3903051
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی اوقاف زنجان از افراد حقوقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نزدیک به ۱ میلیارد تومان از افراد حقیقی طلب داریم و متأسفانه افراد حقوقی نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند.

طلب 100 میلیارد تومانی اوقاف زنجان از افراد حقوقیحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از کارهای سخت در سازمان اوقاف وصول مطالبات است و افراد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی به اداره‌کل اوقاف بدهکار هستتد، اما متأسفانه برای وصول مطالبات خود اقدامی نمی‌کنند.

وی اصل اول در وصول مطالبات را تعامل و همکاری دانست و گفت: اکنون در سطح استان نزدیک به یک میلیارد تومان از افراد حقیقی طلب داریم و متأسفانه افراد حقوقی نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند. باید توجه کرد که عدم پرداخت مطالبات، اجرای نیات واقفان را معطل می‌گذارد.

این مسئول تصریح کرد: وصول مطالبات به زودی از افراد حقیقی انجام خواهد شد، اما همکاری افراد حقوقی که شامل بسیاری از نهادها و ارگان‌ها می‌شود، مناسب نیست و اگر این روند ادامه داشته باشد از طریق سازمان بازرسی استان اقدام خواهیم کرد؛ چراکه در خصوص این پرونده‌ها قبلا از طریق طرح دعوی در دادگاه اقدام شده و محکوم به پرداخت شده‌اند.

کرمی همچنین به احیای زمین‌های موقوفه اشاره کرد و گفت: طی تفاهمی که اخیرا سازمان اوقاف و امور خیریه با اداره‌کل منابع طبیعی داشت، در استان زنجان ۳۲ هزار هکتار از اراصی ملی که موقوفه بوده‌اند در اختیار اوقاف استان قرار گرفته است که البته این مقدار غیر از املاک و اراضی کشاورزی است که قبلاً در اختیار اوقاف بوده است.

مدیرکل اوقاف استان زنجان به آمادگی این سازمان برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌وری زمین‌های موقوفه و ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد: پارک علم و فناوری، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه و سایر دانشگاه‌های استان می‌توانند از این فرصت و امکان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اخیراً ۲۲ هکتار از اراضی موقوفه روستای خراسانلو شهرستان ابهر به یک جوان سرمایه‌گذار برای اجرای طرح کشت گل محمدی واگذار شده است و به‌صورت فصلی برای 1500 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha