نمایشگاه مجازی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3908979
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
در هفته عفاف و حجاب؛

نمایشگاه مجازی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی در زنجان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان زنجان بر تبیین اهمیت مسئله عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: نمایشگاه مجازی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی در این استان برگزار می‌شود.

نمایشگاه مجازی مد و لباس ایرانی ــ اسلامی در زنجان برگزار می‌شودلیلا رمضانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: 21 تیرماه 1315 در پی اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد عده زیادی از بانوان به شهادت رسیدند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای گرامی‌داشت ارزش‌های دینی، این روز بزرگ به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامیده شد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در‌خصوص تبیین الگوی سوم زن مسلمان اشاره کرد و گفت: در همین راستا با معرفی مادران، همسران و دختران شهدا و نیز زنان موفق محجبه با الگوگیری از سبک زندگی فاطمی قصد ارائه الگوهای زن مسلمان به جامعه و دنیا را داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف دشمن غفلت زن مسلمان از حجاب‌، خانواده و نیز حیازدایی است، تصریح کرد: دشمنان با هدف قرار دادن نقطه حساس اعتقادات مردم می‌‌خواهند جامعه را متزلزل کنند و یکی از راه‌های استحکام بنیان خانواده رعایت حجاب و ترویج آن در جامعه است که همین مهم مسئولیت بسیج جامعه زنان را سنگین‌تر می‌کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان زنجان در مورد شعارها و برنامه‌های هفته عفاف و حجاب، ابراز کرد: شنبه، ۲۱ تیرماه با عنوان «حیا و عفت؛ مقاومت فرهنگی»، یکشنبه ۲۲ تیرماه «حیا و عفت؛ تحکیم خانواده-فرهنگ فاطمی»، دوشنبه، ۲۳ تیرماه «حیا و عفت؛ فطرت انسانی ـ طالبه جهانی» و سه‌شنبه ۲۴ تیرماه «حیا و عفت؛ زمینه‌ساز ظهور» نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: چهارشنبه ۲۵ تیرماه «حیا و عفت؛ امنیت اجتماعی»، پنجشنبه ۲۶ تیرماه «حیا و عفت؛ احترام به قانون ـ تکریم جامعه» و جمعه ۲۷ تیرماه «حیا و عفت؛ شکر عملی ـ تجلی بندگی» نامگذاری شده است و به فراخور هر روز برنامه‌هایی در فضای مجازی تدارک دیده شده است.

رمضانی با تأکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا در هفته عفاف و حجاب برنامه حضوری نخواهیم داشت، بیان کرد: یکی از برنامه‌های این هفته به برگزاری نمایشگاه مجازی لباس با مد ایرانی ـ اسلامی اسلامی و تبیین و تحلیل اهمیت مسئله حجاب در حفظ عفاف اختصاص دارد.

وی گفت: ارائه محتوای غنی و به‌روز توسط بسیج جامعه زنان برای استفاده از در فضای مجازی طریق رابطین و اساتید، برگزاری مسابقه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در صدا و سیمای مرکز زنجان، فضاسازی محیطی و شهری با موضوع معرفی الگوی سوم زن مسلمان و معرفی شهید شاخص سال «صدیقه رودباری» از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته عفاف و حجاب است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان زنجان تأکید کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر عهده همگان بوده و این هفته فرصت مغتنمی برای توجه به این فرهنگ است.

انتهای پیام
captcha