افتتاح مرکز نیکوکاری «مهر فرهنگیان» ابهر
کد خبر: 3909344
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

افتتاح مرکز نیکوکاری «مهر فرهنگیان» ابهر

مرکز نیکوکاری «مهر فرهنگیان» به منظور ارائه خدمات تخصصی در امور آموزشی، تحصیلی و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان نیازمند با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، جمعی از مسئولان و فرهنگیان شهرستان ابهر در اداره آموزش و پرورش این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح مرکز نیکوکاری «مهر فرهنگیان» ابهربه گزارش ایکنا از زنجان، مرکز نیکوکاری «مهر فرهنگیان» به منظور ارائه خدمات تخصصی در امور آموزشی، تحصیلی و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان نیازمند، شب گذشته، 17 تیرماه با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، جمعی از مسئولان و فرهنگیان شهرستان ابهر در اداره آموزش و پرورش این شهرستان افتتاح شد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: اجتماع‌محور کردن فرآیند فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان به منظور بهره‌گیری از مدیریت داوطلبانه مردمی در حوزه محرومیت‌زدایی و هم‌افزایی در حوزه رسیدگی به اقشار ضعیف و نیازمند حمایت از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه با همین رویکرد 99 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در سطح استان زنجان ایجاد شده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی تعداد مراکز نیکوکاری در استان زنجان تا پایان امسال به 126 مرکز افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی نیز به منظور ارائه خدمات ویژه به نیازمندان در بخش‌های مختلف از جمله آموزشی، تحصیلی، مشاور‌ه‌ای، عقیدتی، فرهنگی و کارآفرینی، سرعت بخشی به فرآیند محرومیت‌زدایی و تبدیل کارهای جزیره‌ای به فعالیت‌های زنجیره‌ای با خروجی مشخص از را از اولویت‌های مهم کمیته امداد در این بخش دانست.

این مسئول در ادامه به ایجاد مرکز نیکوکاری مهر فرهنگیان ابهر به منظور ارائه خدمات تخصصی در امور آموزشی، تحصیلی و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان نیازمند اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد این مرکز نیکوکاری در کنار ارائه خدمات تخصصی در بخش های تعیین شده، پرورش نیروهای نخبه و ولایی برای ایفای نقش آنها به عنوان افسران جنگ نرم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

صفری با اشاره به اینکه علیرغم برنامه‌های اثربخش نظام در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی، مولفه‌های تولید فقر در خارج از این نهاد شکل گرفته و به نوعی کمیته امداد مصرف کننده فقر است، افزود: پیشگیری از تولید فقر نیازمند ایفای نقش موثر همه بخش‌ها در حوزه اقتصاد بوده و اگر اقتصاد فقرآفرین و سرعت فقرزایی بیشتر از سرعت فقرزدایی باشد، اثرگذاری کارکردهای این نهاد در حوزه توانمندسازی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای بعد ایمانی، اعتقادی و فرهنگی جامعه هدف این نهاد از برنامه‌های دیگر کمیته امداد استان زنجان در حوزه توانمندسازی است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای قدرت تاب‌آوری خانواده‌های تحت حمایت در برابر مخاطرات از این طریق افزایش داده و با تقویت تدبیر منزل و عقل معاش، اصلاح الگوی مصرف و ارتقای روحیه دینی، ایمانی و اعتقادی در جامعه هدف، خانواده‌ها شاکر و قانع شود.

انتهای پیام
captcha