افتتاح مرکز نیکوکاری «شهید حاج قاسم سلیمانی» در زنجان
کد خبر: 3908197
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

افتتاح مرکز نیکوکاری «شهید حاج قاسم سلیمانی» در زنجان

مرکز نیکوکاری «شهید حاج قاسم سلیمانی» به همت انجمن حمایت از بیماران متابولیک اوقاف استان زنجان همزمان با دهه کرامت تأسیس شد.

افتتاح مرکز نیکوکاری «شهید حاج قاسم سلیمانی» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، مرکز نیکوکاری «شهید حاج قاسم سلیمانی» به همت انجمن حمایت از بیماران متابولیک اوقاف استان زنجان همزمان با دهه کرامت، عصر روز 11 تیرماه با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در آیین افتتاح این مرکز نیکوکاری با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: مراکز نیکوکاری بازوان توانمندی در کنار کمیته امداد هسستند که با اعتمادسازی در بین مردم، خیران را به حمایت از اقشار کم‌توان و آسیب‌دیده سوق می‌دهند.

وی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه، تلاش برای برطرف کردن فقر و محرومیت، مردمی شدن حمایت‌ها، محله‌محور شدن محرومیت‌زدایی، دقت در شناسایی نیازمندان واقعی و کمک برای برطرف کردن مشکلات آنان از اهداف مهم راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

این مسئول ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، سبقت در خیرات وهم‌افزایی در اقدامات نیکوکارانه، بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم را از دیگر اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 98 مرکز نیکوکاری در استان فعالیت می‌کنند، گفت: در سال گذشته خیران بیش از  22 میلیارد تومان در قالب مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کرده‌اند و در سه‌ماهه نخست امسال نیز 12 میلیارد 400 میلیون تومان از طریق این مراکز به نیازمندان مساعدت شده است.

صفری با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات در بین خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: در سال گذشته کمیته امداد استان زنجان در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی  بیش از 87 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

انتهای پیام
captcha