نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مطالعات عمقی است
کد خبر: 3910316
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مطالعات عمقی است

رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان با اشاره به اینکه با بخشنامه سازمانی صرف نمی‌توان موضوع عفاف و حجاب را اجرا کرد، گفت: نهادینه‌سازی عفاف و حجاب نیازمند مطالعات عمقی و ریشه‌ای است.

موضوع عفاف و حجاب در قید بخشنامه نمی‌گنجد / نهادینه‌سازی عفاف و حجاب نیازمند مطالعات عمقی استبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا فیروزفر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، امروز، 23 تیرماه در جلسه حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اظهار کرد: مسئله حجاب نیاز به مطالعات عمیق دارد و با فعالیت‌های شتاب‌زده و تعصب کورکورانه نمی‌توان برای آن تصمیم‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه حجاب مسلئه بغرنجی نیست، ابراز کرد: متأسفانه مدیریت حجاب به مسئله‌ای پیچیده در جامعه دچار شده و لازم است فرهیختگان در موضوع حجاب و عفاف مطالعه عمیقی داشته باشند و این موضوع باید به شکل همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه با بخشنامه و دستورالعمل‌های اداری و سازمانی صرف نمی‌توان موضوع عفاف و حجاب را اجرا کرد، گفت: در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه اگر از ظرفیت‌های دانشجویی استفاده نشود در نهایت تصمیمات به شکست منجر خواند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اجرای قانون را خط قرمز این دانشگاه دانست و افزود: اجرای قانون در فعالیت‌های فرهنگی باید مورد توجه همه باشد و از طرف دیگر نباید تنها در قید و بند بخشنامه برای اجرای طرح‌های حوزه عفاف و حجاب بود و کارهای ریشه‌ای برای نهادینه‌سازی این فرهنگ در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ثمره خون شهیدانی است که برای دفاع از ارزش‌ها جان خود را فدا کردند، یادآور شد: بحث عفاف و حجاب از مولفه‌های مهم جوامع انسانی است که در اشکال مختلف بروز و ظهور می‌یابد و حتی جوامع غربی هم، اکنون تشنه ارزش‌های انسانی هستند.

حجت‌الاسلام نقی‌لو، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه تصریح کرد: تعاریف موجود در جامعه از مسئله حجاب به روسری ختم شده در حالی که مفهوم حجاب زیربنایی‌تر از چنین تعاریفی است و همه جوامع به احیای ارزش‌های انسانی نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه حجاب اجباری موضوع برهنگی و پوشیدگی را در خود گنجانده و نباید در دام تعاریف سطحی و مغرضانه افتاد، تأکید کرد: اگر حجاب را برداریم راه برای برهنگی هموار می‌شود و با استدلال سطحی نمی‌توان محکمات و ارزش‌ها را تعریف کرد.

انتهای پیام
captcha