تقویت برنامه‌های مناسبتی از طریق فضای مجازی در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3911636
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

تقویت برنامه‌های مناسبتی از طریق فضای مجازی در حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: تقویت برنامه‌های مناسبتی از طریق فضای مجازی، گسترش فعالیت‌های قرآنی، آموزش و تربیت و ترویج سبک زندگی اسلامی با الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) از مهم‌ترین رویکردهای فرهنگی حسینیه اعظم زنجان است.

تقویت فضای مجازی در دستور کار حسینیه اعظم زنجان قرار داردعلیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد:‌ حسینیه اعظم زنجان در اصل یک مکان فرهنگی ـ مذهبی است با این حال طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جلساتی با صنایع استان در راستای ایجاد سرمایه‌گذاری برگزار شده و طرح‌هایی در دست بررسی است، ادامه داد: در حال حاضر مؤسسه کشت و صنعت مصباح در حوزه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و نیز دامپروری دانش‌بنیان با پرورش دام‌های چندقلوزا فعالیت می‌کند که رایزنی‌های برای افزایش سرمایه‌گذاری در این محل انجام می‌شود.

فیرورفر توسعه فضای فیزیکی حسینیه اعظم زنجان از سمت خیابان فردوسی را از دیگر برنامه‌های حوزه اقتصادی دانست و افزود: طرح‌هایی نیز برای سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز و امور خدماتی در مناطقی همچون شهرک گلشهر در دست بررسی است تا در صورت داشتن توجیه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وارد فاز اجرایی شود. ارائه طرح‌های اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال و کمک به تولید و مهم‌تر از همه برای ایجاد زیرساخت و پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان اجرا می‌شود تا از منابع به درستی استفاده شود.

وی تقویت فعالیت‌های مجازی با توجه به شرایط روز را از اولویت‌های بخش فرهنگی دانست و افزود: باید با بهبود زیرساخت‌ها و تولید محتوا، حضور قوی‌تری در فضای مجازی داشته باشیم و با برنامه‌هایی که درنظر گرفتیم اوج برنامه‌های فرهنگی را در روز غدیر شاهد خواهیم بود.

فیروزفر بیان کرد: تقویت برنامه‌های مناسبتی از طریق فضای مجازی، گسترش فعالیت‌های قرآنی، آموزش و تربیت و ترویج سبک زندگی اسلامی با الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) از مهم‌ترین رویکردهای فرهنگی حیسنیه اعظم زنجان است.

وی در مورد نحوه برگزاری مراسم محرم و آیین‌های مربوط به روز یوم‌العباس در حسینیه اعظم زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم قطعی گرفته نشده و در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، دسته عزاداری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و در غیر این صورت تدابیری در فضای مجازی اندیشیده خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان در مباحث مربوط به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده است، یادآور شد: طرح توسعه در جهت آبادانی و رفع محرومیت اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه تأسیس دارالشفا، قرائت‌خانه، کتابخانه و صندوق قرض‌الحسنه نیز اقدامی برای تقویت زیرساخت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha