آمادگی اوقاف زنجان برای همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3914591
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

آمادگی اوقاف زنجان برای همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه حمایت از دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: آماده تعامل و همکاری با جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی و اقتصادی هستیم.

آمادگی اوقاف زنجان برای همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه فعالیت‌های قرآنیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 14 مردادماه در جریان بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی زنجان در راستای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری موقوفات اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و بسترهای بسیاری برای کارهای فرهنگی و اقتصادی در جامعه فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان شناخت دقیق از فعالیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی ندارند، تصریح کرد: باید اطلاع‌رسانی گسترده‌تری از ظرفیت‌های موجود انجام شود تا بخش‌های مختلف دولتی و حتی خصوصی از ظرفیت‌های این نهاد در راستای توسعه و پیشرفت بهره ببرند.

این مسئول احیای حقوق موقوفات و ارتقای بهره‌وری را از اولویت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: این سازمان در صدد است با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دستگاه‌ها خدمات اجتماعی به مردم را توسعه دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان از دیگر رویکردهای مهم اوقاف و امور خیریه است و املاک خوبی در اختیار داریم که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیات واقفان به خدمات اجتماعی مربوط است، ابراز کرد: در سال‌های اخیر رویکرد اوقاف بر این است که نیات واقفان را در قالب طرح، به خصوص طرح‌های اجتماعی اجرا کند که یکی از آن‌ها حمایت از دانش‌آموزان محروم و مستعد است و طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش از مهر‌ماه آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حمایت از دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند را وظیفه خود می‌دانیم، تصریح کرد: آماده تعامل و همکاری با جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی و اقتصادی هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه معاندان به دنبال این هستند که وقف را تخریب کنند، بیان کرد: استان زنجان از محل موقوفات 7 میلیارد تومان در تمام بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک کرده است و باید در جهت معرفی موقوفات و جایگاه وقف تلاش کنیم.

وی همچنین در مورد ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه یادآور شد: این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مسابقات کتابخوانی با محوریت غدیر، ختم قرآن، گفتمان‌های مجازی با موضوع غدیر، تبیین جایگاه غدیر و فلسفه ولایتمداری از جمله برنامه‌های مهم این دهه است.

انتهای پیام
captcha