امانت‌داری و انصاف؛ ویژگی رسانه دینی
کد خبر: 3915618
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

امانت‌داری و انصاف؛ ویژگی رسانه دینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید امانت‌داری و انصاف را در انعکاس اخبار رعایت کنند، گفت: در این راه وظیفه رسانه‌های دینی سنگین‌تر است و باید در برابر هجمه‌های معاندان بایستند.

امانت‌داری و انصاف؛ ویژگی رسانه دینیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ظهر امروز، 19 مردادماه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، «کسی که قلم به دست می‌گیرد باید تقوا و صداقت داشته باشد» و رسانه‌ها باید انصاف، امانت‌داری و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دینی همچون ایکنا در این راه وظیفه سنگین‌تری به عهده دارند، تصریح کرد: هجمه‌ها و حملات معاندان بیشتر در حوزه دین اتفاق می‌افتد و اکنون نیز در آستانه محرم با شیوع کرونا، این هجمه‌ها بیشتر شده و روحانی، مداح، منبر و تمام بخش‌های دین را تخریب می‌کنند و متولیان حوزه فرهنگ و رسانه‌ها باید در برابر آن‌ها هوشمندانه عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: کسی که در حوزه دین کار می‌کند باید به تبلیغ اسلام اصیل و معارف اهل‌بیت بپردازد تا بهانه دست دشمن نیاید و با کار اشتباه خوراک معاندان تأمین نشود. اگر رسانه‌ها و متولیان امر بر اساس سیره رسول اکرم(ص)، اهل‌بیت(ع)، علما و بزرگان دین پیش بروند، می‌توانیم با قدرت از اعتقادات خود دفاع کنیم.

وی به انتقال مفاهیم اصیل دینی و پرهیز از خرافه‌گرایی تأکید کرد و افزود: مداح و سخنران باید معارف اصیل اسلام و مطالب با مستندات منتسب به قرآن و روایات اهل‌بیت را تبیین کند و باید بداند که بیان خرافات، آب در آسیاب دشمن ریختن است و مردم را از دین می‌راند.

انتهای پیام
captcha