نذر سلامت، رویکرد تبلیغات زنجان برای ماه محرم
کد خبر: 3915655
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

نذر سلامت، رویکرد تبلیغات زنجان برای ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: امسال قصد داریم در کنار اقامه عزای سیدالشهدا به روش‌های جدید، جمع‌آوری نذورات را به سمت برطرف کردن نیازهای بهداشت و درمان سوق دهیم.

نذر سلامت، رویکرد تبلیغات زنجان برای ماه محرمبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امشب، ۱۹ مردادماه در جلسه ستاد محرم اظهار کرد: امسال در ماه محرم قصد داریم داریم ضمن بهره‌مندی از برکات معنوی آن، در حوزه نذورات به تأمین نیازمندی‌های کادر درمان بپردازیم و در کنار اقامه عزای سیدالشهدا جمع‌آوری نذورات را به سمت برطرف کردن نیازهای بهداشت و درمان سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال حرکت دسته‌های عزاداری چه ساده و چه عظیم را نخواهیم داشت، بیان کرد: شاید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوان دسته‌های عزاداری را برگزار کرد اما نگرانی اصلی از بابت تماشاگران است که موجب تجمع و احتمال شروع بیشتر ویروس کرونا شود.

وی با اشاره به اینکه طبق تصمیم ستاد ملی کرونا اجتماع در یوم العباس و برگزاری دسته عزاداری عظیم حسینیه ممنوع شده است، ابراز کرد: باید مدل جدیدی را برای سوگواری مردم و ابراز عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان تعریف کنیم.

این مسئول به تهیه مدل‌های جدید برای ادای نذورات مردم نیز تاکید کرد و افزود: در مورد ذبح گوسفندان باید ساز و کاری در بیرون از شهر اندیشیده شود، همانطور که در سال‌های گذشته حسینیه اعظم طرح قربانی نیابتی را اجرا کرده تا ذبح در خیابان به حداقل برسد و در کشتارگاه تحت نظارت بهداشتی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای هیئت امنا و خادمان مساجد جلسات توجیهی را برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: در داخل مساجد مراسم سینه‌زنی نخواهیم داشت و نمازهای جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجدی که تهویه مناسب و فضای باز دارند اجرا خواهد شد و پس از آن امام جماعت ۱۰ دقیقه در مورد سید الشهدا سخنرانی خواهد داشت.

وی در مورد مراسم تعزیه‌خوانی نیز تصریح کرد: این مراسم را نیز می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا کرد اما باز هم مشکل تماشاگران وجود دارد و دهیاران باید در روستاها مردم را نسبت به این موضوعات آگاه کنند.

توحید سلیمی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری زنجان نیز در این جلسه به دستورالعمل‌های ارائه شده در کارگروه مراسم عزاداری اشاره و بیان کرد: طبق این دستورالعمل‌ها مراسم عزاداری باید در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری حداقل 2 متر و کمترین تجمع و در زمان محدود انجام شود که در استان زنجان این زمان ۱ ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از طبل به دلیل ایجاد تحریک برای تجمع مردم نیز ممنوع شده و استفاده از ماسک ضروری است . تشدید نظارت‌ پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای وضعیت حاد باید انجام شود. توزیع چای و شربت نیز در موکب ممنوع اعلام شده همینطور ممنوعیت پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری از دیگر توصیه‌ها است.

انتهای پیام
captcha