توزیع ۱۱۲ هزار بسته معیشتی در زنجان
کد خبر: 3919224
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

توزیع ۱۱۲ هزار بسته معیشتی در زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از توزیع ۱۱۲ هزار بسته غذایی به ارزش ۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: هزینه این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات با نیت مرتبط، کمک حسینیه اعظم زنجان و سایر دستگاه‌ها تأمین می‌شود.

توزیع 112 هزار بسته معیشتی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدتقی فاتحی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان، ظهر امروز، 5 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش قابل توجهی از نیت واقفان در زنجان به عزاداری سید‌الشهدا(ع) اختصاص دارد که هرساله درآمد موقوفات برای برگزاری مراسم و کمک به نیازمندان در راه امام حسین(ع) هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقامه عزای حسینی برای زنده نگه داشتن مکتب عاشورا است، ادامه داد: این عزاداری از همان لحظه شهادت آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته و از این به بعد نیز چنین خواهد بود و راه حق و حقیقت همیشه پایدار خواهند ماند.

این مسئول با بیان اینکه شیوع کرونا موجب شده است که عزاداری‌های امسال با حساسیت‌های خاصی مواجه باشد، بیان کرد: در همین راستا امسال برنامه‌ها مطابق نظر ستاد استانی کرونا اجرایی می‌شود تا هم عزاداری برگزار و هم سلامت مردم حفظ شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان به کمک‌های مومنانه این دستگاه اشاره کرد و گفت: بسته‌های معیشتی به مبلغ 2 میلیارد تومان از منابع مالی نیات موقوفات و حسینیه اعظم زنجان تهیه و توزیع شده و طرح کمک مومنانه اکنون نیز در حال اجراست.

وی از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در ایام محرم خبر داد و افزود: در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری تعداد ۱۱۲ هزار بسته مواد غذایی مابین مستمندان به ویژه کسانی که در دوران شیوع بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، توزیع خواهد شد.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: بابت تهیه و تامین ۱۱۰ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق حسینیه اعظم تامین و بابت ۲۰۰۰ بسته مواد غذایی نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از منابع نیات موقوفات استان درنظر گرفته شده است که در آینده نزدیک ما بین مستمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha