توزیع کتیبه بین عزاداران حسینی در زنجان
کد خبر: 3920359
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

توزیع کتیبه بین عزاداران حسینی در زنجان

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از توزیع کتبیه در بین عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این کار با هدف تقویت روضه‌های خانگی و با شعار «این خانه عزادار حسین است»، برگزار شده است.

توزیع کتیبه بین عزاداران حسینی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، بهزاد شکوری، مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 11 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از نیات واقفان را عزاداری امام حسین(ع) تشکیل می‌دهد، از محل موقوفات مرتبط در این راه هزینه می‌شود و امسال بیش از 7 میلیارد برای کمک به نیازمندان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کرونا هم مانع اجرای نیت واقفان خیراندیش در ماه محرم نشد، ادامه داد: یکی از طرح‌های اوقاف و امور خیریه به برنامه «شمیم حسینی» اختصاص دارد و این برنامه در ایام محرم طبق وقفنامه واقفان توسط مراکز افق بقاع متبرکه اجرا می‌شود و حتی در روستاها نیز مراسم عزاداری و سخنرانی برگزار شده است.

شکوری با اشاره به اینکه از آغاز محرم طرح‌های همدلی برای دستگیری از نیازمندان اجرا شده است، ادامه داد: تا کنون 4 هزار بسته معیشتی از عواید موقوفات توسط معتمدان محلی به دست نیازمندان رسیده است. البته بسیاری از نیات واقفان در خصوص اطعام عزاداران حسینی مقید به مکان است اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برپایی مراسم عزاداری در فضای مسقف، در جای دیگری باید اجرای این نیات انجام شود.

وی تصریح کرد: تا پایان دهه اول محرم نیز دیگر نیاتی که با اطعام عزاداران حسینی مرتبط بودند، در قالب بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شده است. البته اوقاف در برنامه رزمایش کمک مومنانه یوم‌العباس 2000 بسته در اختیار حسینیه اعظم زنجان قرار داد.

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف در این ایام حمایت از روضه‌های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا، کتیبه‌ای را با شعار «این خانه عزادار حسین است» تولید کرده است، در مرحله اول تمامی این کتیبه‌ها تنها پس از چند ساعت از توزیع در سایت، توسط عزاداران حسینی خریداری شد.

شکوری بیان کرد: این طرح با هدف ترویج شعائر حسینی و با شعار «هر خانه، یک هیئت» با همکاری سایت عقیق اجرا شده است، این کتیبه دارای تخفیف صد درصدی بوده و درخواست‌کنندگان هزینه ۱۱ هزار تومانی را به شرکت پست پرداخت کردند و این کتیبه برایشان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی که موفق به دریافت این کتیبه شده‌اند، می‌توانند پس از نصب این کتیبه، از آن عکس گرفته و با هشتک «این-خانه-عزادار-حسین-است» در پویش «هر خانه، یک هیئت» شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha