برگزاری پنجمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در زنجان
کد خبر: 3918642
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

برگزاری پنجمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در زنجان

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان از برگزاری پنجمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» خبر داد و افزود: علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

برگزاری پنجمین دوره سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان»کامران جعفری، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به اعلام فراخوان شرکت در پنجمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» به میزبانی جهاددانشگاهی زنجان اشاره کرد و افزود: ارسال آثار به این سوگواره از ابتدای محرم آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی ابراز کرد: شعر عاشورایی، نثر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی و تصویری محورهای بخش عمومی سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» و موضوعاتی مثل روضه‌های خانگی، همدلی مومنانه، وقف و محرم و شهدای مدافع سلامت نیز برای بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان باید دانشجو بوده یا حداکثر یک سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته باشد، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره 09116002335  و پست الکترونیک به نشانی  miad.daneshjooyan@gmail.com و سایت www.Roytab.ir به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان قدم برداشتن در راستای اعتلای فرهنگ عاشورا را از رویکردهای جشنواره دانست و گفت: تولید محتوای فرهنگی فاخر و محصولات رسانه‌ای قابل عرضه در فضای مجازی و رسانه‌های کشور، تشویق نسل جوان برای تولید محصولات متنوع با محوریت فرهنگ ‌عاشورایی و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی دینی از اهداف این سوگواره است.

وی پنجمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان با مشارکت حسینیه اعظم زنجان، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری زنجان و حوزه هنری استان زنجان و حمایت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

جعفری یادآور شد: سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای ملی دانشگاهی در سطح کشور است که به میزبانی جهاددانشگاهی استان زنجان و همراهی ارزشمند حسینیه اعظم زنجان و برخی دیگر از ارگان‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگی و دینی در چهار دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: در طول چهار دوره فعالیت این رویداد ملی، بالغ بر 12 هزار و 800 اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری، جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفته و آثار برگزیده نیز در قالب چهار جلد« کتاب»، سه مجموعه «مولتی‌مدیا» و چهار مجموعه «نمایشگاهی» در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در پایان بیان کرد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.roozevaghee.ir  و کانال اطلاع‌رسانی @rooz_e_vaghee مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha