روزمرگی در حوزه شهدا آسیب‌زاست
کد خبر: 3921117
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

روزمرگی در حوزه شهدا آسیب‌زاست

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید اقدام ویژه برای برگزاری باشکوه کنگره شهدا کنند، گفت: متأسفانه در حوزه شهدا دچار روزمرگی شدیم که این موضوع آسیب‌زا است.

گرفتار روزمرگی شدن در حوزه شهدا آسیب‌زا استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 15 شهریور ماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس زنجان، اظهار کرد: اهمیت برگزاری کنگره 3535 شهید استان مغفول مانده و تا کنون اقدام جدی برای این کار انجام نشده است و باید دستگاه‌های مسئول در مدت باقی‌مانده با بهره‌گیری از تجربیات سایر استان‌ها، تلاش‌های خود را هدفمند و قوی کنند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع شهدا دچار روزمرگی شدیم و این موضوع آسیب‌زا است، ابراز کرد: قیام خونین 17 شهریور برگ مهمی برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود و کمر رژیم را شکست و به حرکت‌های انقلاب شتاب داد و تعبیر امام راحل نیز این بود که «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.» ما هم باید در این راه دین خود را به شهدا ادا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه با همکاری مردم ایام تاسوعا و عاشورا بدون حاشیه در زنجان برگزار شد، ادامه داد: یوم‌العباس زنجانی‌ها حرکت بزرگ و کار ویژه‌ای بود که باید در صدر اخبار قرار می‌گرفت. باید گزارش ویژه‌ای از یوم‌العباس زنجانی‌ها تهیه و مسئولان کشوری از این همت بزرگ قدردانی کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک مؤمنانه مردم زنجان با چنین جمعیت اندکی کار بزرگی بود که باید بیشتر به آن توجه شود، بیان کرد: رزمایش کمک مؤمنانه یوم‌العباس زنجانی‌ها نشان داد که مردم زنجان در خط مقدم ولایت‌مداری قرار داشته و کار توام با بصیرت را انجام می‌دهند.

قاسم محمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه، یادآور شد: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی است که پس از گذشت 40 سال از زعامت مقام معظم رهبری امروز در اوج اقتدار قرار دارد و برنامه‌های این هفته با هدف تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های دوران جنگ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما قوی هستیم» از دوشنبه، 31 شهریور ماه آغاز و تا ششم مهر ماه ادامه دارد، ابراز کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از پیشکسوتان، بانوان ایثارگر، جهادگران و رزمندگان از برنامه‌های این هفته است.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا، رزمایش نیروهای مسلح که همزمان با 31 شهریور ماه برگزار می‌شد لغو و افتتاح مراکز فرهنگی، دفاع مقدس و نمایشگاه ملی و استانی دستاوردهای دفاع مقدس در شهرهای وضعیت سفید، جایگزین آن‌ها خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در سوم مهر ماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: زنگ مقاومت نیز همزمان با روز اول هفته دفاع مقدس در زنجان نواخته می‌شود. برای برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha