حوزه‌های علمیه هویت فراموش شده نسل‌های جوان را احیا کنند
کد خبر: 3922679
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

حوزه‌های علمیه هویت فراموش شده نسل‌های جوان را احیا کنند

نماینده ولی‌فقیه در زنجان حوزه‌های علمیه را سنگر مقابله با هجمه‌های دشمنان دانست و گفت: این مراکز باید هویت فراموش شده نسل‌های جوان را احیا کنند.

حوزه‌های علمیه هویت فراموش شده نسل‌های جوان را احیا کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 23 شهریورماه در نشست با مسئولان و طلاب حوزه علمیه خواهران استان اظهار کرد: میان دستگاه‌های فرهنگی، نقش حوزه‌های علمیه در تربیت جامعه دینی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و باید این تاثیرگذاری با برنامه‌ریزی و تقویت محتوا پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌های طولانی توان نظامی یکی از مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شد، بیان کرد: سپس اقتصاد و صنعت در مؤلفه‌های قدرت گنجید؛ اما امروزه جامعه‌شناسان و دلسوزان جوامع بشری، نیروی انسانی را شاخص قدرت معرفی می‌کنند؛ چراکه نیروی انسانی فرهنگ جامعه را می‌سازد و زمینه‌ساز شکل‌گیری هسته‌های نظامی و صنعتی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اهمیت نیروی انسانی به‌عنوان مؤلفه قدرت با اقتضائات امروز تطابق بیشتری دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با گذشت 40 سال این تئوری را تثبیت کرد و حتی دشمنان نیز که دیگر از جنگ نظامی دچار استیصال شده‌اند، جنگ نرم را علیه ایران در پیش گرفتند.

وی یادآور شد: جنایاتی که علیه سیاه‌پوستان شکل گرفته است چندان با واکنش سازمان‌های بین‌المللی مواجه نشده و حتی 80 درصد آمریکایی‌ها در مورد آن اظهار تأسف نیز نکردند؛ چراکه نژادپرستی و سلطه‌گری جزو خصلت‌های آن‌هاست و با فرهنگ استکبار خو گرفته‌اند.

خاتمی ابراز کرد: یکی از نقش‌های استعمار این است که نسل جوان را بی‌هویت کند تا نوجوانان و جوانان احساس کنند که ریشه ندارد و در این حالت قدرت‌های استعماری بر آن‌ها مسلط می‌شوند. در مقابل اولین برکت حوزه‌های علمیه این است که جمعیتی دانشمند و آشنا با مبانی دینی و فقهی تربیت می‌شوند تا در مقابل شبهه‌های دشمن بایستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان طلبه در خانه و خانواده و حتی جامعه نیز تأثیرگذار هستند، بیان کرد: این افراد در دامان خود شهید حججی‌ها و مردان جنگی تربیت می‌کنند که بزرگترین سنگر در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن است. بیگانگان در قدم نخست تلاش دارند تا کانون خانواده و بانوان را هدف قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در زنجان با اشاره به اینکه شیعه دو بال دارد که شامل امید به آینده و عشق به امام حسین(ع) می‌شود، تصریح کرد: دشمن برای کمرنگ کردن تأثیر این دو بال شبهه‌افکنی و خرافه‌گرایی را ترویج می‌کند.

انتهای پیام
captcha