قیام امام حسین(ع)؛ زمینه‌ساز تمدن اسلامی نسل‌های آینده
کد خبر: 3922621
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

قیام امام حسین(ع)؛ زمینه‌ساز تمدن اسلامی نسل‌های آینده

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران به نقش حوزه‌های علمیه در حرکت‌ها و جهاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر قیام امام حسین(ع) شکل نمی‌گرفت این مرحله از تمدن اسلامی به وجود نمی‌آمد.

قیام امام حسین(ع)؛ زمینه‌ساز تمدن اسلامی نسل‌های آیندهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدمحمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، 23 شهریورماه در نشست با مسئولان و طلاب حوزه علمیه خواهران استان زنجان اظهار کرد: توجه به آیات الهی موجب ثبات قدم، حرکت، اعتماد به نفس، ایمان و قدرت می‌شود و اولیای الهی و مبلغان وظیفه یاری دین خدا را دارند.

وی تصریح کرد: اگر قیام امام حسین(ع) شکل نمی‌گرفت این مرحله از تمدن اسلامی به وجود نمی‌آمد و این سنت الهی است که در راه یاری دین خدا قدم‌ها را محکم و بازوها را توانمند می‌کند. اصل دین را خدا حفظ می‌کند و دستور داده که توسعه آن را مومنان انجام دهند.

این مسئول حوزه‌های علمیه را بسترساز حرکت‌های فرهنگی و محل خیزش، ایثار و جهاد فرهنگی دانست و افزود: حوزه‌های علمیه سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و نباید وابسته به دولت‌ها باشند و باید با همت هیئت امنا، مدیران و طلاب زمینه‌ساز رویش‌ها باشند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه برای رسیدن یک روایت به دست ما و حفظ فرهنگ علوی و فاطمی هزاران نفر شهید و اسیر شدند، ادامه داد: حوزویان به عنوان یاران دین خدا با ظرافت‌های کاری باید این تمدن را به فرزندان و نسل‌های آینده انتقال دهند.

واحدی با اشاره به اینکه طبق اساسنامه، مدارس حوزه علمیه هیئت امنایی اداره می‌شود، ابراز کرد: هیئت امنا باید تلاش کنند که مدارس علمیه در شهر شناخته شوند و بیشترین فایده را برای شهر و شهرستان داشته باشند و طلبه‌ها بتوانند از اساتید برجسته بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها تا کنون حمایت‌هایی از جمله ساخت و توسعه مدارس حوزه علمیه انجام دادند، یادآور شد: هیئت امنای مدارس علمیه و طلاب باید تلاش بیشتری برای انتقال تمدن ارزشمند اسلامی به نسل‌های آینده انجام دهند.

انتهای پیام
captcha