تقویت بصیرت؛ راهکار مقابله با جریان تحریف و تحریم
کد خبر: 3923257
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

تقویت بصیرت؛ راهکار مقابله با جریان تحریف و تحریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه دشمن جنگ ادراکات را در پیش گرفته و برای اثربخش شدن تحریم به‌دنبال تحریف است، گفت: تقویت بصیرت راهکار مقابله با جریان تحریف و تحریم است.

تقویت بصیرت؛ راهکار مقابله با جریان تحریف و تحریمحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که برای اثربخش شدن تحریم باید دست به تحریف بزند و مردم را از مسیر اصلی انقلاب منحرف کند و واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد تا امید آن‌ها از دست برود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در عید قربان مبنی بر اینکه اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد، بیان کرد: رابطه‌ای که بین تحریف و تحریم در عصر حاضر مطرح می‌شود، این است که جریان تحریم بر‌پایه جریان تحریف بنا شده است و در طول تاریخ با مقوله‌های مختلف تحریف روبه‌رو بودیم و از جمله می‌توان این موضوع را در جریان عاشورا و داستان‌های یهود و نصاری دید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جریان تحریف در‌صدد تغییر باورها، افکار، اعتقادات و ادراکات است، تصریح کرد: جریان تحریف در طول تاریخ همیشه در تلاش بوده تا جای حق و باطل و قاتل و مقتول را عوض کند و این موضوع در پدید آمدن جریان عاشورا بسیار مهم بود و آن‌ها که نسبت به قیام امام حسین(ع) بصیرت یافتند مسیر خود را به جبهه حق تغییر دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان ابراز کرد: واکاوی تاریخ این موضوع را روشن می‌سازد که یکی از علل پدید آمدن حادثه عاشورا که در عصر حاضر نیز جریان معارض اسلام بر آن تکیه می‌کند، بحث تحریف است و باید ریشه‌های آن را در جاه‌طلبی حکام و ناآگاهی مردم جست‌و‌جو کرد.

وی وحدت‌شکن نامیدن سیدالشهدا(ع) و توجیه نخبگان را اقداماتی در راستای وارونه جلوه دادن حقیقت از سوی اموی‌ها دانست و گفت: اگر می‌بینیم لشکری با آن کثرت جمعیت از کوفه حرکت کرده و در کربلا حاضر می‌شود، این صرفاً به خاطر تطمیع یا تهدید نبوده است و بی‌تردید در حقایق تحریفی صورت گرفته که ذهن مسلمانان آن زمان را برای حضور در کربلا و حادثه عاشورا و مقابله با امام حسین‌(ع) توجیه می‌کند.

احمدی با بیان اینکه ریشه جنگ در کربلا، جنگ ادراکات و افکار بود، ادامه داد: حضرت زینب‌(س) در مقابل جریان تحریف حادثه عاشورا ایستاد و در آن برهه حقایق این واقعه عظیم تاریخ را برای مردم بیان و ابلاغ کرد. خیلی‌ها تلاش کردند حادثه عاشورا را در حد یک مواجهه و درگیری خانوادگی و در حد یک جنگ قدرت پایین بیاورند اما حضرت زینب‌(س) و حضرت امام زین‌العابدین‌(ع) اجازه ندادند حادثه عاشورا به تحریف کشانده شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن حتی با جنگ نظامی نتوانست مردم کشور ایران را به زانو دربیاورد، تصریح کرد: امروز نیز عده‌ای در‌صدد تحریف حادثه عاشورا، مبانی انقلاب اسلامی و مبانی امام راحل هستند؛ بنابراین موضوع تحریف در عصر حاضر موضوعی جدی است. اگر دشمن در موضوع تحریف بتواند به توفیقاتی دست پیدا کند، قطعاً در اعمال تحریم‌ها نیز سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha