لزوم اطلاع‌رسانی به محبان اهل‌بیت(ع) در مورد لغو پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3925021
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

لزوم اطلاع‌رسانی به محبان اهل‌بیت(ع) در مورد لغو پیاده‌روی اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا توفیق پیاده‌روی اربعین را نداریم، گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص به مردم انجام شود.

لزوم اطلاع‌رسانی به محبان اهل‌بیت(ع) در مورد لغو پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، 2 مهر ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اظهارکرد: بنا به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا امسال توفیق راهپیمایی عظیم اربعین در عراق و ایران را نداریم و باید اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص به هیئات مذهبی و محبان اهل‌بیت(ع) انجام شود.

وی ادامه داد: در مورد مراسم اربعین به تعبیر مقام معظم رهبری بهتر است افراد در خانه بنشینند و دعاها و اذکار را در منزل بخوانند و صدا و سیما نیز برنامه‌های مذهبی و دینی ویژه برای این روز تدارک ببیند.

این مسئول ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: تاریح 8 ساله دفاع مقدس گنجینه‌ای است که رشادت‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان در آن نهفته است و عزت، شرف، استقلال، ارزش‌های اسلامی و اقتدار کشور را حفظ کرد و ابهت ابرقدرت‌های جهان را درهم کوبید و معادلات جهان را تغییر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تبیین عالمانه و تبلیغ هنرمندانه فرهنگ ایثار و شهادت را مهم خواند و افزود: باید زوایای پیدا و پنهان 8 سال دفاع مقدس و ایثارگری زنان و مردان به تصویر کشیده شود تا نسل‌های جدید با این فداکاری‌ها آشنا شوند و این فضای معنوی در بدنه جامعه امروز ساری و جاری شود.

وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای برگزاری کنکره ملی 3536 شهید استان زنجان فراهم شده است، ابراز کرد: امیدواریم همه مسئولان ذی‌ربط برای تحقق این اقدام فرهنگی و ارزشی تلاش کنند تا اقدام ماندگاری برای پاسداشت مقام شهدا انجام شود.

مرادی همچنین به کرونا به عنوان مسئله مهم امروز دنیا، ایران و زنجان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دقت و رعایت نکات حفاظت فردی، از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در بین برخی اقشار روند نزولی گرفته است که این موضوع منجر به شیوع کرونا می‌شود و اطلاع‌رسانی خطر شیوع کرونا باید در اولویت اخبار رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زنجان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارد، تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با روند شیوع ویروس کرونا رابطه معکوس دارد و مردم باید بدانند اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنند توان حوزه بهداشت و درمان و ظرفیت استان برای ارائه خدمت به مبتلایان محدود است.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه روزانه 700 هزار ماسک تولید می‌شود و به قیمت مصوب به فروش می‌رسد، یادآور شد: اصحاب رسانه نسبت به اغناسازی و ایجاد حساسیت در رابطه با بیماری کرونا تلاش کنند و مسئولان لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کارکنان و شهروندان و اطلاع‌رسانی حفاظت فردی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام
captcha